جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲
۲k

بهترین روش های یادگیری مهارت های جدید از نظر محققان

برای یادگیری مهارت های جدید می توانید موارد زیر را دنبال کنید:

تجزیه مهارت جدید به بخش های کوچک و یادگیری جز به جز آن

اولین روش یادگیری که جدیدا اهمیت آن به اثبات رسیده، تجزیه و مهندسی معکوس مهارتی است که دوست دارید آن را یاد بگیرید. شما می توانید هر مهارتی را به تکه های کوچک تر تقسیم کرده و کم کم آن را بهبود ببخشید. برای این موضوع لازم است که برای یادگیری مثلا نواختن گیتار یا پیانو ابتدا در مورد کوردیاد بگیرید، سپس یاد بگیرید که چطور باید از انگشتان خود کمک بگیرید و در نهایت با ترکیب همه این ها چگونه می توانید گیتار بزنید.

به کارگیری اصل پارتو در یادگیری

همانطور که احتمالا زیاد شنیده اید، اصل پارتو بیان می کند که 80 درصد رخداد از 20 درصد دلایل بوجود می‌آیند. به زبان ساده‌تر وقتی می‌خواهیم یک مهارت جدید را یاد بگیریم، 20 درصد آن مهارت است که نقش اصلی و مهمی را در یادگیری آن مهارت ایفا می کند.

به عنوان مثال اگر بخواهید برای آموزش زبان های خارجی اقدام کنید، می توانید متوجه شوید که چندین کلمه کلیدی هستند که همیشه و در همه‌جا کاربرد دارند و مورد استفاده قرار می‌گیرند. بدون شک یادگیری این کلمات در ابتدای راه زبان‌آموزی می‌تواند شما را جلو بیندازد.

اصل پاداش و جریمه را در نظر داشته باشید

ما انسان‌ها همیشه میل به تنبلی و راحت طلبی داریم! سیستم پاداش و جریمه برای ما انسان‌ها می‌تواند این موضوع را تحت الشعاع قرار دهد. به عنوان مثال وقتی از اهداف تعیین شده خودمان صحبت می‌کنیم و می‌گوییم که باید روزانه فلان درس را مطالعه کنم و یا در فلان کلاس آموزشی شرکت کنم، باید این موضوع را در نظر بگیریم که جریمه کردن می تواند جلوی ما را برای خیلی از تنبلی‌ها بگیرد.

برای بهبود کارتان از خودتان فیلم بگیرید

مهارت کسب کردن بدون شک با تمرین کردن بدست می‌آید. وقتی می خواهید مهارت جدیدی را کسب کنید، سعی کنید در انجام فعالیت‌های مختلف آن از خودتان فیلم تهیه کنید. فیلم‌ها به شما کمک می‌کنند که در مورد آخرین مشکلات و عیب و ایرادات خود متوجه شوید و آن ها را به مرور بهبود ببخشید.

هر چقدر که در این رابطه تلاش بهتری کنید، نتیجه‌ای که در نهایت می توانید بگیرید ارزشمندتر خواهد بود.

در کلاس هایی که مطابق استانداردهای روز آموزش می دهند، شرکت کنید

شرکت کردن در دوره‌ها  و کلاس‌هایی که مطابق جدیدترین استانداردهای روز دنیا در آن ها به دانش آموزان، مهارت‌های جدید یاد می‌دهند، یکی از بهترین روش‌هایی است که بدون زحمت زیاد و با کمک یک فرد با تجربه می توانید جدیدترین مهارت‌ها را یاد بگیرید.

البته این تمام ماجرا نیست و یادگیری گروهی که در این کلاس ها اتفاق می افتد را هم باید مدنظر قرار داد. ما انسان ها چون ذاتا رقابتی هستیم، اگر در دوره هایی شرکت کنیم که به صورت گروهی در آن ها یادگیری اتفاق می افتد، می‌توانیم با تشویق و تعریف بقیه مسیر را سریع‌تر به بگذرانیم.

به عنوان مثال همین الان در مجتمع فنی تهران دوره های مهارتی دانش و سلامت برگزار می‌شود که در آن هر دانشجو می تواند در گروه‌های زیر در کلاس ها شرکت کند:

·        زیبایی

·        پوست و مو

·        روانشناسی

·        تغذیه

·        بهداشت

شما با شرکت در دوره های آموزشی مجتمع فنی تهران به واسطه مهارت‌های جدیدی که کسب می کنید، می توانید در بخش های مختلف زندگی خود موفقیت‌های مختلف را بدست آورید.

آموزش ترکیبی، بهترین متد آموزشی روز دنیا

آخرین روش یادگیری مهارت های جدید که می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم، آموزش ترکیبی است. آموزش ترکیبی نوعی یادگیری است که در آن فرد هم از کلاس‌های حضوری هم از کلاس‌های آنلاین برای یادگیری یک مهارت استفاده می کند. در واقع ما در این نوع آموزش انواع روش های یادگیری را با هم ترکیب می‌کنیم تا بازدهی فرد یادگیرنده تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا کند.

مجتمع فنی تهران به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و بهترین موسسه‌های آموزشی کشور از این متد آموزشی برای تدریس کلاس‌های خود استفاده می کند.

یادگیری مهارت های جدید در یک موسسه آموزشی قدیمی

همانطور که در این مطلب اشاره کردیم، یادگیری مهارت‌های جدید کار چندان آسانی نیست، اما اگر روش‌های آن را بلد باشید، می توانید به راحتی برای موفقیت در آینده از آن ها استفاده کنید.

مجتمع فنی تهران با به کارگیری جدیدترین متدهای آموزشی به شما کمک می کند که در کمترین زمان ممکن یک مهارت جدید یاد بگیرید. دو مورد از بهترین دپارتمان های این مجموعه دپارتمان دوره‌های مهارتی دانش و سلامت و دپارتمان های آموزش زبان‌های خارجی است.

شما با بررسی تقویم آموزشی این مجموعه می‌توانید متوجه شوید که نزدیک‌ترین تاریخ برگزاری کلاس‌های آموزشی کدام است. دقت داشته باشید که با شرکت در این دوره ها و به پایان رساندن آن ها، در نهایت می‌توانید گواهینامه دو زبانه خود را دریافت کنید. این گواهینامه می تواند به عنوان رزومه در داخل پرونده مهاجرتی شما قرار بگیرد و یا برای استخدام در یک مجموعه به شما کمک کند.

نظر شما در مورد روش‌های یادگیری مهارت‌های جدید چیست؟ شما از کدام روش‌ها تا بحال استفاده کرده‌اید؟ نظرات خود را در این حوزه با ما و دیگر علاقه مندان به یادگیری مهارت های جدید به اشتراک بگذارید.

 

 

پربازدیدترین مقالات