جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰
۸۹۱

فراتر از واقعیت: دنیای مجازی معرف نسل جدید دنیای دیجیتال است

فراتر از واقعیت: دنیای مجازی معرف نسل جدید دنیای دیجیتال است

فناوری ترانسلوسیا متاورس (Translucia Metaverse) نحوه تجربه مردم را از زندگی تغییر خواهد داد و کاربران می‌توانند واقعیت دیجیتالی خود را در یک جهان مجازی آن‌طور که می‌خواهند بسازند. انتظار می‌رود وقتی کسب‌وکارها بخش‌ها و دارایی‌های مجازی خود را گسترش دادند، دنیای دیجیتال گونه جدیدی از اقتصاد را پیشنهاد کند.

دنیایی مجازی را تصور کنید که در آن آواتار شما در زمان واقعی زندگی می‌کند، کار می‌کند و با بقیه معاشرت دارد. شاید پس از یک روز در دفتر کار، آواتار شما به ملاقات دوستان‌تان برود، خرید کند یا به آپارتمانی که شما مالک آن هستید بازگردد.

این چیزها شبیه داستان‌های علمی‌تخیلی هستند، اما در حال حاضر ساختن جهان‌های مجازی سه‌بعدی به واقعیت تبدیل شده‌ است. «متاورس» (metaverse) به معنای «فراجهان» نسل بعدی اینترنت است که در آن افراد می‌توانند کار کنند، بازی کنند، معاشرت کنند و حتی دارایی‌های خود را داشته باشند.

برای دسترسی به متاورس، حرکت در آن و برقراری ارتباط با سایر ساکنان آن می‌توان از دستگاه‌های دیجیتالی مختلف مانند عینک‌های هوشمند و تلفن‌های همراه و همچنین هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده استفاده کرد.

فراجهان یا متاورس مانند جهان‌های مجازی که در فیلم‌هایی مانند ماتریکس می‌بینیم، از دنیایی که در حال حاضر در آن زندگی می‌کنیم الگوبرداری شده است، اما در تلاش است آن را بهتر کند و نبود قوانین فیزیک در آن جهان، به بهتر شدنش کمک می‌کند.

این پیشرفت جدید و هیجان‌انگیز در حوزه فناوری با راه‌اندازی فناوری ترانسلوسیا متاورس توسط شرکت تایلندی T&B Media Global فعال در حوزه تفریح و سرگرمی به جهان معرفی شده است. دکتر Jwanwat Ahriyavraromp مدیر اجرایی این شرکت می‌گوید: «ترانسلوسیا با تغییر نحوه زندگی و تجربه مردم، به ساختن جامعه‌ای بهتر و ایجاد فضاهای اقتصادی جدید برای کسب‌وکارها کمک می‌کند و به زندگی و کار تعادل می‌بخشد


به گفته وی، فناوری ترانسلوسیا نحوه تجربه مردم را از زندگی متحول خواهد کرد و به آنها امکان خواهد داد زندگی شغلی جدید و ثابتی برای خود ایجاد کنند که در آن بتوان کارهایی را به صورت مجازی انجام داد که پیشتر به ارتباط رو در رو نیاز داشتند.

وی می‌گوید: «ترانسلوسیا مانند سایر فراجهان‌ها از ادغام چندین فناوری و نوآوری پیشرفته با تخیل و خلاقیت ساخته شده است. این فناوری امکان تجربیات جدید را فراهم می‌کند که همه جنبه‌های زندگی فرد را در یک دنیای مجازی به هم مرتبط می‌کند.

«ترانسلوسیا اما بر خلاف سایر متاورس‌ها برای به ایجاد شادی و خوش‌بختی طراحی شده است. این فناوری توسط موتوری به حرکت در می‌آید که خیرخواهی و نیکی را با خوش‌بختی و ثروت مبادله می‌کند. به این معنا، «خیرخواهی» معادل نیکی کردن به دیگران، خیرخواهی در حق جهان و در حق خود فرد است. متاورس دروازه‌ای به سوی جامعه‌ای پایدار و با کیفیت بالا است که همه ما به دنبال رسیدن به آن هستیم

نیل استفنسن (Neal Stephenson) که برای نخستین بار اصطلاح متاورس را در رمان تصادف برفی (Snow Crash) خود مطرح کرد، این مفهوم را دارای چهار ویژگی کلیدی می‌داند:

·       زمان بدون توقف به پیش می‌رود.

·       می‌توان جهان واقعی و جهان مجازی را به‌نحو یکپارچه به هم متصل کرد.

·       هیچ محدودیتی در تعداد کاربران متاورس در لحظه وجود ندارد.

·       دنیای مجازی باید اقتصاد مخصوص خود را داشته باشد.

شرکت T&B Media Global ۱۰ میلیارد بات تایلند معادل ۳۰۰ میلیون دلار برای فاز نخست پروژه ترانسلوسیا متاورس سرمایه‌گذاری کرده است که پیش‌بینی می‌شود ارزش نهایی آن به ۱۰۰ میلیارد بات یا ۳ میلیارد دلار برسد. همچنین یک شرکت تابعه نیز تأسیس کرده است به نام گروهTree Roots Entertainment و یک تیم سازنده قوی به نام Wasabi Global Innovation Ventures نیز برای توسعه این فناوری استخدام کرده است.

این گروه اولین شرکتی نیست که فرصت‌های تجاری بالقوه ایجادشده توسط متاورس را شناسایی کرده است و شرکت‌های پیشرو مانند مایکروسافت، تنسنت (Tencent) و فیسبوک نیز به دنبال توسعه واقعیت‌های دیجیتالی خود هستند.

اما علاقه‌مندان این حوزه به فعالان صنعت فناوری اطلاعات محدود نمی‌شوند. شرکت‌های مختلف در بخش خودروسازی، گردشگری، مراقبت‌های بهداشتی و حتی تهیه غذا نیز در حال بررسی فرصت‌های تولید‌شده توسط متاورس هستند.

این مفهوم در حاضر برای طرفداران بازی‌های آنلاین مفهومی شناخته‌شده است و به همراه مفاهیمی مانند Mario Kart، Counter-Strike و Ragnarok دنیایی مجازی را شکل می‌دهند که در آن بازیکنان می‌توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند و کالاهای مختلف مانند ابزارها،‌ لباس‌، خانه و غیره را بخرند،‌ بفروشند یا از طریق طی مراحل بازی به‌صورت جایزه دریافت کنند.

بازی‌ ویدیویی آنلاین Fortnite مفهوم متاورس را یک قدم پیشتر برد و آن زمانی بود که میزبان اجرای مجازی و زنده یک خواننده رپ به نام تراویس اسکات (Travis Scott) شد. در این اجرای زنده ۱۲.۳ میلیون نفر شرکت کردند و این اتفاق فرصت‌های تجاری عظیم این حوزه را بهتر نمایان کرد.

همان‌طور که اینترنت از مکانی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات به پلتفرمی تبدیل شد که شیوه کار کردن، خرید کردن و معاشرت‌های اجتماعی ما را تغییر داد،‌ انتظار می‌رود ارتباط بین دنیای واقعی و دیجیتال که از طریق متاورس محقق می‌شود، اقتصادی جدید را به وجود بیاورد.

برای نمونه، برندها می‌توانند کالاهای مجازی بفروشند و مردم می‌توانند در کنسرت‌های مجازی و سایر تجربیات سرگرم‌کننده به‌صورت مجازی شرکت کنند. Thippaporn Ahriyavraromp بنیانگذار و رئیس کمیته اجرایی شرکت Magnolia Quality Development Corporation (MQDC) که یک شرکت ساختمانی است می‌گوید:
«متاورس کسب‌وکار ها را در همه حوزه‌ها، از سرگرمی گرفته تا املاک، ‌از خرده‌فروشی گرفته تا سلامت دچار تحول خواهد کرد و مسیر حرکت در آینده را به آنها نشان خواهد داد. صنایع و مشاغل قادر خواهند بود از متاورس بهعنوان ابزاری برای ایجاد بخش‌های جدید در درون شرکت، افزایش ارزش بازار خود و رسیدن به راه حل‌های جدید در همه ابعاد و در همه بخش‌ها استفاده کنند و با موفقیت‌هایی که در این راه به دست می‌آورند، جامعه‌ای بهتر و فراتر از تصور بسازند


 گروه MQDC بهعنوان یک شرکت توسعه ساخت‌وساز نخستین شرکتی که در طرح ترانسلوسیا متاورس همکاری می‌کند و نشانه و نماینده اتصال و ارتباط دنیای مجازی و حقیقی است که کار خود را در دنیای مجازی توسعه می‌دهد.

به این ترتیب MQDC Metaverse هویت مستقلی دارد و مسئول توسعه شهری و پروژه‌های ساخت‌وساز مجازی خواهد بود. MQDC Metaverse اولین شرکت املاک و مستغلات جهان است که ارتباط بین دنیای واقعی و مجازی را برقرار می‌کند و آن را گسترش می‌دهد.

این شرکت برای مشتریان و کاربران خود خدمات و تجربیات جدیدی فراهم می‌کند و به عنوان مثال آنها را قادر خواهد کرد که علاوه بر دنیای واقعی، در دنیای مجازی نیز صاحب خانه شوند. Jwanwat می‌گوید «آنچه در دنیای واقعی اتفاق نمی‌افتد، در دنیای مجازی اتفاق خواهد افتاد. ما می‌خواهیم این دنیای مجازی را به دنیایی زیبا بدل کنیم که تخیل و شادی را برای ساکنان آن به ارمغان بیاورد

منبع: scmp

مترجم: بهناز دهکردی

پربازدیدترین مقالات