جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰
۱k

در کارگاه جامع مدیریت سرمایه‌گذاری بازار رمز ارزها مجتمع فنی تهران چه می‌گذرد؟

عنوان دوره: کارگاه جامع مدیریت سرمایه‌گذاری در بازار رمزارز

بازار مبادلات رمزارزها (Crypto-Currencies Market) که می‌توان آن را شبکه‌ای بینالمللی از صرافی‌های آنلاین و خریداران و فروشندگان رمزارز تعریف کرد، سازوکاری فراهم ‌می‌کند که سرمایهگذاران خرد تا مؤسسات معاملهگر بتوانند به بیش از ۸هزار رمزارز و توکن دیجیتال (در زمان نگارش این مقاله) جهت مبادله و سرمایه‌گذاری دسترسی داشته باشند. این رشد روز افزون و توسعه رمزارزها فرصت‌های زیادی برای معامله، سرمایه‌گذاری، کسب درآمد و ثروتآفرینی فراهم میکند.

همچنین حضور خیل عظیمی از مشتاقان سرمایه‌گذاری و تجارت رمزارزهای پایه اعم از کوین‌های اصلی (Coins)، کوین‌های جایگزین (Alt-Coins) و حتی توکن‌های دیجیتال (Digital Tokens) که معادل اوراق بهادار مرسوم هستند اما به شکل دیجیتال عرضه می‌شوند، سبب شده است که این ابزارهای مالی رمز پایه جایگزینی مناسب پول جهت تأمین سرمایه برای پروژه‌ها و استارتآپ‌ها باشند. خرید و فروش آنها با هدف کسب سود نیز تحت عنوان تحلیل و معاملهگری در بازار رمزارزها به کسبوکاری جذاب و مستقل تبدیل شده است.

از طرفی امروزه نقش پول ملی کشورها و مبادلات ارزی خارجی (Foreign Exchange) در جوامع بر هیچ کس پوشیده نیست و به جرأت ‌می‌توان گفت نوسانات قیمت ارز و فلزات گرانبها یکی از عواملی است که امروزه اکثر جنبه‌های زندگی اجتماعی ما را به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم تحت تأثیر قرار می‌دهد.

با توجه به حضور بانک‌های مرکزی، بانک‌های تجاری و مؤسسات پولی جهانی در بازارهای ارز بینالمللی (Foreign Exchange Market - FOREX) و گردش مالی بیش از ۶.۶تریلیون دلاری این بازارها در شبانهروز و همچنین حضور شرکت‌های سرمایه‌گذاری و تأمین مالی بسیار معظم و چندملیتی در بازارهای مالی جهانی با هدف کسب درآمد از  معاملات نرخ پایه (CFD) در بازارهای پولی و مالی بینالمللی، باید امکان حضور فعالان اقتصادی حوزه ارز کشورمان در این بازارها را فرصتی مغتنم شمرد و برای کسب درآمد و ثروتآفرینی از این فرصت بهره برد. به‌ویژه در شرایط خطیر کنونی و تحریم‌های پولی و مالی، حضور و کسب درآمد از این بازارها ‌می‌تواند کمکی بزرگ به حفظ و توسعه منابع پولی و ارزی کشور باشد.

نحوه اجرای کارگاه جامع سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها در مجتمع فنی تهران

از آنجا که این دوره با رویکرد کاربردی و مهارتمحور و در جهت کسب درآمد و اشتغالزایی طراحی و تدوین شده است، نه تنها در حین دوره آموزشی کلاسها بهصورت کاربردی و مطالعه موردی پیش میروند، بلکه کلیه آموزش‌ها در هر جلسه توسط مدرس روی حساب‌های معاملاتی اجرا و نتایج در حضور دانشپذیر بررسی و تحلیل ‌می‌شوند.

همچنین پس از ارائه مباحث آموزشی و در طی هر جلسه از دانشپذیر خواسته ‌می‌شود آموخته‌های هر جلسه را تحت نظارت استاد بهصورت عملی انجام دهد تا مفاهیم را عمیقتر بیاموزد و مهارت خود را در تحلیل و معامگری افزایش دهد.

با توجه به اینکه افزایش مهارت دانشپذیران در معاملات نیازمند تمرین و ممارست در یک فضای واقعی یا شبیهسازیشده است، به این منظور امکاناتی در نظر قرار گرفته‌ایم که از آن جمله می‌توان به حساب‌های تمرینی (Demo Account) و شبیهساز بازار در شرایطی کاملاً واقعی اشاره کرد. بدین ترتیب به هر دانشپذیر یک حساب تمرینی اختصاص ‌می‌یابد و فرآیند معاملات و میزان سودآوری و رشد سرمایه او تحت نظر استاد قرار میگیرد تا معاملات او بهینه شود و رشد سودآوری برای وی تحقق یابد. این کار کمک میکند دانشپذیر بتواند علاوه بر بررسی نتایج واقعی معاملات، بدون از دست دادن سرمایه و نگرانی از ضرر و زیان احتمالی و در آرامش کامل، شرایط معامله در یک بازار واقعی را تجربه کند و در زمان استفاده از یک حساب حقیقی فارغ از نگرانی و اضطراب با سرمایه اصلی خود شروع به کار کند.

در مورد دوره مدیریت جامع سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها، ذکر این نکته ضروری است که در طی دوره علاوه بر آشنایی دانشپذیران با نحوه کار در صرافی‌های رمزارز، کار در شرکت‌های کارگزاری ارائهدهنده نمادهای رمزارز و استفاده از اهرم‌های مالی (Leverage) و سایر امکانات بسیار مفید این کارگزاران نیز بررسی می‌شود تا دانشپذیر با استفاده از این امکانات، علاوه بر بهرهمندی از یک حساب تمرینی و بدون ریسک، در صورت تمایل بتواند در محیط معاملاتی این کارگزاران اقدام به انجام معاملات حقیقی کند و پتانسیل رشد سرمایه خود را افزایش دهد.

برتری دوره‌های آموزشی جامع مجتمع فنی تهران بر سایر دوره‌ها چیست؟

با بررسی و مقایسه نقادانه بین دوره‌های جامع تحلیل و معاملهگری مجتمع فنی تهران با سایر دوره‌های موجود می‌توان به این نتیجه رسید که علاوه بر تفاوت در سرفصل‌ها و بودجهبندی آموزشی، در دوره‌های مجتمع فنی تهران تفاوت‌های مفید دیگری نیز به چشم می‌خورد.

از جمله مزیت‌ها برجسته این دوره‌ها نسبت به دوره‌های آموزشی دیگر این است که در این دوره‌ها با تشویق دانشپذیران به تشکیل تیم‌های کاری، سعی ‌می‌شود تا علاوه بر تقویت روحیه کار تیمی در بین دانشپذیران، هسته تیم‌های مدیریت سرمایه و معاملهگری با هدایت استاد شکل بگیرند و پس از شیفتبندی ساعات کار، دانشپذیران بتوانند با تکیه بر توان تیمی خود، حتی بهصورت ۲۴ساعته به تحلیل و معاملهگری بپردازند. بدین ترتیب فضایی جذاب و پرانرژی جهت به کارگیری آموخته‌ها و تقویت حس همکاری ایجاد می‌شود و دانشپذیران حتی پس از اتمام دوره نیز می‌توانند به‌صورت گروهی از حداکثر پتانسیل درآمدزایی بازار استفاده کنند.

مجتمع فنی تهران چگونه از دانش پذیران خود حمایت می‌کند؟

ورود به یک دوره آموزشی ‌می‌تواند به معنای تغییر مسیر زندگی به سوی دنیای حرفهای یا حتی ورود به دورهای جدید از زندگی باشد، به شرط آنکه با انگیزه، علاقه، جدیت و پشتکار دانشپذیر همراه باشد.

بر خلاف باور عامه مردم، کار تحلیل و معاملهگری در بازارهای پولی و مالی و به‌ویژه حرفه مدیریت سرمایه‌گذاری، کاری دشوار است و صبر و پشتکار بسیار می‌طلبد. کافی است به دنیای پیرامون خود نگاهی بیندازید تا متوجه شوید که اگر کار در این حوزه آسان بود، قطعاً در دنیای امروز فقر و بدهکاری و آرزوهای دستنیافته که نیازمند پول و سرمایه هستند، وجود نداشت.

اما علاوه بر عوامل فوق، آنچه برای موفقیت در دنیای حرفهای تحلیل و معاملهگری و مدیریت سرمایه مورد نیاز است، در گام نخست بهرهمندی از اساتید دانشآموخته، کاربلد و باتجربه در رشته‌ای مرتبط و مسلط بر فن تدریس و انتقال صحیح مطالب، و در گام بعد حمایت از دانشپذیران پس از تکمیل دوره است و دانشپذیر باید به‌صورت صحیح، هوشمندانه و کارآمد به سمت دنیای حرفهای هدایت شود و مصداق این سخن لسان الغیب، حافظ شیرازی شود که می‌گوید: «ترک این مرحله بی همرهی خضر مکن، ظلمات است بترس از خطر گمراهی»

طی سال‌های متمادی، یکی از دغدغه‌های اصلی مجتمع فنی تهران برگزاری دوره‌های آموزشی بر پایه مفاهیم کاربردی و با رویکرد کارآفرینی و اشتغالزایی بوده است. یکی از دستاوردهایی که  امروز مجتمع فنی تهران به آن می‌بالد، حمایت‌های بیشائبه از دانشپذیران و دانشآموختگان در دپارتمان امور مالی و مدیریت سرمایه‌گذاری مرکز سعادت آباد مجتمع فنی تهران است.

در این دپارتمان پس از برگزاری دوره‌ها و در صورت تشکیل تیم‌های مدیریت سرمایه‌گذاری که متشکل از دانشپذیران این دوره‌هاست، نهتنها نظارت و حمایت استاد دوره قطع نمی‌شود و با افتخار بهعنوان استاد راهنما و مشاور در خدمت دانشپذیران است، بلکه برای دانشپذیران مجتمع فنی تهران (مرکز سعادت آباد) فضایی مناسب جهت تشکیل جلسات تیمسازی در نظر گرفته شده است و هر تیم با دریافت معرفینامه از استاد مربوطه و مراجعه به دپارتمان مذکور جهت هماهنگی و تخصیص ساعات جلسات، می‌تواند از فضای کافه کارآفرینی مرکز سعادتآباد جهت تشکیل جلسات مستمر خود استفاده کند.

در این راستا هر تیم کاری متشکل از دانشپذیران با نظارت استاد راهنما و با شرکت در جلسات تیمسازی، می‌توانند استراتژی معاملاتی خود را بهینه کنند و مدیریت سرمایه‌گذاری را بهبود بخشند. این سرآغاز حضور دانش‌پذیران در دنیای حرفهای مدیریت سرمایه‌گذاری است که ‌می‌تواند منجر به محقق شدن چشماندازی درخشان برای کسانی باشد که قصد دارند در پایان این دوره کارآموزی با حفظ عضویت خود در تیم‌های مذکور، تیم خود را به یک شخصیت حقوقی تبدیل کنند و پس از کسب مجوزهای لازم نسبت به جذب مشتری و سبدگردانی ارزی یا رمزارزی اقدام کنند.

همچنین دانش‌آموختگان کلیه رشته‌های مجتمع فنی تهران می‌توانند با مراجعه به واحد کاریابی مجتمع فنی تهران، از فرآیند جذب و استخدام مطلع شوند و از راهنمایی‌های لازم بهره ببرند.

نویسنده: عرفان معتضد

پربازدیدترین مقالات