جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲
۱k

۱۰ گرایش الهام‌بخش در طراحی گرافیک و تصویرسازی در سال ۲۰۲۱

 

سال ۲۰۲۰ قطعاً سال دشواری بود و در این سال صنعت طراحی گرافیک و تصویرسازی(آموزش تصویر سازی) نیز مانند بسیاری صنایع دیگر با چالش‌های پیش‌بینی ‌نشده بسیاری مواجه بود. سال ۲۰۲۱ فرصتی دوباره و نفسی تازه است برای بازشناسی و بهبود ایده‌های خلاقانه که بنیاد طراحی گرافیک و تصویرسازی را شکل داده‌اند.

با اینکه بیشتر گرایش‌های این حوزه در گذشته بر رویکردهای آینده‌نگر و ایده‌های علمی تخیلی در عصر جدید تمرکز کرده بودند، امسال ایده‌ها بیشتر پیرامون برقراری ارتباط با مخاطبان از طریق طراحی گرافیک و تصویرسازی خلاقانه هستند. در اینجا نگاهی می‌اندازیم به تک ‌تک این گرایش‌ها در طراحی گرافیک و تصویرسازی.

 

۱. طراحی خطی

طراحی خطی

 

منبع عکس

گرایشی که در طراحی گرافیک و تصویرسازی در سال ۲۰۲۱ بسیار رشد کرده و کامل شده است،‌ «طراحی خطی» (line art) است. محبوبیت این نوع طراحی امسال بسیار افزایش یافت زیرا مخاطبان به‌سرعت به تایپوگرافی و طرح‌های گرافیکی پیچیده و ظریف جذب شدند. کسب‌وکارها اکنون این نوع تصاویر گرافیکی را در طراحی وب‌سایت، برندسازی و محصولات چاپی خود به کار می‌گیرند.

۲. آرامش و مراقبه

منبع عکس

 مراقبه از طریق گرافیک، رنگ‌های خنثی و طراحی مینیمال برخی از عناصر طراحی هستند که در سال ۲۰۲۱ محبوب هستند. امسال تمرکز بیشتری بر طراحی‌هایی شده است که احساس آرامش و تسکین خیال را القا می‌کنند. این گرایش در حال حاضر بر صنعت طراحی گرافیک و تصویرسازی حاکم است و باید انتظار داشت طراحی‌های متأثر از مینیمالیسم دهه نود را در ترکیب با بافت‌های طبیعی و مجموعه رنگ‌های خاکی بیشتر ببینیم.

۳. تصاویر دانه‌دانه و تار

منبع عکس

گنجاندن گرادیانت (Gradient) گرایش محبوبی است که در سال گذشته علاقه‌مندی بسیاری از طراحان گرافیک را برانگیخته است. وقتی از گرادیانت هوشمندانه استفاده شود، به طراحی عمق می‌دهد و آن را منحصر به فرد می‌کند. امسال طراحان مصمم هستند این گرایش را در طراحی گرافیک و تصویرسازی از طریق پس‌زمینه‌های ترکیبی‌ و تار توسعه دهند. وقتی فیلتر دانه‌دانه به چنین طرح‌هایی اضافه می‌شود، به نظر واقعی و ملموس می‌رسند و شفافیت آنها بیشتر می‌شود.

 

۴. فضاهای داخلی و مناظر خیالی

 

منبع عکس

فضاهای داخلی و مناظر خیالی قرار است امسال مهم‌ترین گرایش باشند. با توجه به پیشرفت‌های اخیر در حوزه واقعیت مجازی و اتوکد سه‌بعدی، حال می‌توانیم خود را در هر محیط تخیلی که دوست داریم ببینیم. از آنجایی که این گرایش مورد توجه بسیاری از کاربران نهایی است، برندها سعی می‌کنند از سبک‌های خیالی، واقعیت مجازی و فضاهای بازی در طراحی و تصویرسازی لوگوهای خود استفاده کنند.

۵. حال و هوای بدوی

منبع عکس

حال و هوای بدوی، روشی عالی برای ترکیب کردن هنر کلاسیک با گرافیک و تصویرسازی است. درک این گرایش هنری خاص برای همه میسر نیست، هرچند این گرایش آثار بصری را سرگرم‌کننده‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند. اگر این کار به‌درستی انجام شود، ترکیب عناصر بدوی با تصویرسازی‌های دیجیتالی نتایجی معجزه‌آسا خواهد داشت که به برندهای تجاری بسیار کمک خواهد کرد.

۶. واپس‌گرایی پالوده

منبع عکس

 طراحی‌هایی که با الهام از عناصر قدیمی تولید می‌شوند همیشه قابل توجه هستند، زیرا آنها موجب حس آرامش و نوستالژی در هویت یک برند می‌شوند. امسال می‌توان انتظار داشت که نسخه پالوده‌تر و مدرن‌تر طراحی‌های قدیمی را در هنر گرافیک و تایپوگرافی شاهد باشیم.

    می‌توان هر روز طراحان زیادی را دید که از مجموعه رنگ‌های جدید و خطوط تمیز و دقیق برای بازتولید عناصر بسیار اثرگذار و قدیمی در طراحی گرافیک و تصویرسازی استفاده می‌کنند.

۷. استفاده از فضای منفی

 

منبع عکس

استفاده از فضای منفی در تصویرسازی و گرافیک یک امکان بسیار قوی است، اما نیازمند تسلط و مهارت بسیاری است که به دست آوردن آن راحت نیست. این ایده‌ها امسال در حوزه‌های تصویرسازی و طراحی لوگو بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. چنین ایده‌هایی باعث می‌شوند هویت بصری برند منحصر به فرد، هنری و چشم‌نواز شود.

۸. توهمات نوری

منبع عکس

به کمک توهمات نوری می‌توان حال و هوای اسرارآمیز به تصاویر بخشید. چنین گرایشی در طراحی، عناصر روانگردان را با سبک‌های کلاسیک و ظریف در هم می‌آمیزد. در سال ۲۰۲۱ گرایش استفاده از توهم نوری در طراحی گرافیک و تصویرسازی به بالاترین حد خود خواهد رسید. توهمات نوری به طراحی حس فردگرایی و سرگرمی را تزریق می‌کنند. اما باید به این واقعیت توجه داشته باشید که توهمات نوری باید با طراحی‌های روشن و شفاف ترکیب شوند تا نتیجه نهایی مؤثر و مفید بوده و مطابق انتظار مخاطبان باشد.

۹. سایه و تضاد

 

منبع عکس

دیگر ایده پرطرفدار در تصویرسازی دیجیتال، استفاده از بیان تصویری با سایه‌های اغراق‌آمیز و دارای کنتراست بالاست. آثار هنری دیجیتال که بر اساس این ایده خلق می‌شوند، همیشه ویژه و جذاب هستند. چنین رویکردی به‌طور کلی در تصویرسازی‌های معماری، منظر و فضاهای داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از این تصاویر احساس انزوا، سرما، مالیخولیا، رخوت پاییزی و احساساتی از این دست را منتقل می‌کنند که می‌توان این حس‌ها را با بازی‌های رنگی، تضاد، نور و سایه برانگیخت.

۱۰. نقوش هندسی

منبع عکس

نقوش و اشکال هندسی برای چشم انسان بسیار آشنا و هماهنگ هستند. یک ایده پرطرفدار در طراحی گرافیک و تصویرسازی در سال گذشته، نقوش هندسی بودند که در سال ۲۰۲۱ نیز همچنان به‌عنوان جزئی جدایی‌ناپذیر از فرایند برندسازی و هنر دیجیتال باقی خواهند ماند. می‌توانید با به‌کارگیری مؤثر الگوهای خلاقانه و ترکیبات جذاب اشکال با توجه به خصوصیات روانشناسی آنها حال و هوا و پس‌زمینه‌هایی تولید کنید که حسی قوی دارند.

نتیجه‌گیری

مجتمع فنی تهران :هر سال گرایش‌های مختلفی در حوزه طراحی گرافیک به وجود می‌آیند. سال جدید را با امید تولید هنرهای دیجیتالی، گرافیکی و تصویرسازی هوشمندانه‌تر، درخشان‌تر و زیبا‌تر در حوزه کارهای خلاقانه آغاز می‌کنیم. البته باید توجه داشت که ادغام گرایش‌هایی که در بالا برشمردیم نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد.

 

منبع: designshifu

مترجم: بهناز دهکردی

جهت اطلاع از دوره های تصویرسازی در مجتمع فنی تهران کلیک کنید.

پربازدیدترین مقالات