جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲
۲k

چگونه میتوان کودکان را به صحبت کردن به زبان انگلیسی تشویق کرد و اعتماد به نفس آنها را بالا برد؟

چگونه میتوان کودکان را به صحبت کردن به زبان انگلیسی تشویق کرد و اعتماد به نفس آنها را بالا برد؟

به طور کلی صحبت کردن به زبان انگلیسی برای برخی کودکان بسیار دشوار است. برخی دیگر از صحبت کردن به زبان انگلیسی خجالت می‌کشند. برخی نیز احساس می‌کنند باید زبان انگلیسی را بدون هیچ‌ اشتباهی و بهطور کامل و صحیح صحبت کنند. شما می‌توانید با ایجاد محیطی مثبت و دلگرمکننده در خانه، به کودک خود کمک کنید و اعتماد به نفس او را بالا ببرید تا بتواند خود را در محیطی انگلیسی‌زبان حس کند.

چه کارهایی انجام دهیم تا کودک از صحبت کردن به زبان انگلیسی لذت ببرد و نگران اشتباهات خود نباشد؟

با کودکطوری برخورد کنید که متوجه شود هنگام صحبت به زبانی دیگر، اشتباه کردن امری بسیار عادی و جزئی از فرایند یادگیری زبان است. نباید فراموش کرد که همین اشتباهات به پیشرفت کودک شما کمک میکنند. هر کسی ممکن است با‌رها اشتباه کند و این شیوهای است که در فراگیری زبان‌های خارجی به افراد کمک میکند. اما زمانی که کودک شما هنوز آمادگی لازم برای صحبت کردن به زبان انگلیسی را ندارد، اصلاً به او سخت نگیرید و هرگز ناامیدی خود را نشان ندهید، چرا که با این کار او را دلسرد خواهید کرد.

چگونه میتوان زبان انگلیسی را بدون استرس آموخت و تمرین کرد؟

در اینجا به مجموعه راهکارهایی اشاره می‌کنیم که موجب افزایش اعتماد به نفس کودک شما می‌شوند:

کودکرا مجبور به پاسخ دادن در قالب جملات طولانی نکنید. گفتن تنها یک کلمه هم در آن لحظه میتواند پاسخی مناسب و کافی باشد.

هنگام صحبت کردن فرزندتان با آرامش به او گوش دهید، طوری که او هم آرامش را در چهره شما ببیند. به این ترتیب کودک مطمئن میشود که شما از صحبت کردن او خوشحال هستید و همین موجب انگیزه میشود و اعتماد به نفس او را بالا میبرد، هرچند که مکالمه یا جملات او کوتاه باشند.

هنگام صحبت کردن کودک، حرف او را قطع نکنید و اجازه ندهید دیگران نیز حرفش را قطع کنند و تا لحظه آخر مشتاقانه به او گوش دهید.

اشتباهات او را در زمانی دیگر یادآوری کنید و شیوه صحیح را به وی بیاموزید. توجه داشته باشید که هرگز صحبت او را برای درست کردن اشتباهاتش قطع نکنید. اگر در حین صحبت کردن فرزندتان اشتباهات او را گوشزد کنید، ذهن او آشفته می‌شود و شاید موضوع بحث را فراموش کند و بهسختی بتواند دوباره ذهن خود را روی موضوع متمرکز کند. این کار اعتماد به نفسِ فرزندتان را کاهش می‌دهد.

به کودک خود فرصت بدهید از کلمات و عباراتی که تاکنون به‌خوبی یاد گرفته است، استفاده کند. برای این کار میتوانید از بازیهای مختلف و روشهای جذاب آموزشی نیز کمک بگیرید.

اگر سؤالی پرسیدید، حتماً بررسی کنید که آیا کودک شما سؤال را متوجه شده است یا خیر. در صورت لزوم، برای شفافسازی سؤال از زبان اول یا زبان مادری کمک بگیرید.

فعالیتهای سرگرمکننده کوتاه و مفرح طراحی کنید و از این طریق صحبت کردن به زبان انگلیسی را ادامه دهید. برای مثال، از فرزندتان بپرسید هنگامی که با ماشین به مسافرت می‌روید، چه چیزهایی در طول سفر میبیند؟ از او بخواهید به چند مورد از آنها اشاره کند. شاید فرزند شما به این صورت پاسخ دهد:

That car’s red!

I can see three buses!

اشتباهات او را بپذیرید و برای گوشزد کردن آنها عجله کنید. زیرا همانطور که میدانید، مهمترین موضوع این است که فرزند شما بدون هیچ نگرانی از کلمات انگلیسی استفاده کند.

سکوت کودک خود را به معضلی بزرگ و حلنشدنی تبدیل نکنید. به او کمک کنید، او را تشویق کنید و همیشه هنگام یادگیری زبان انگلیسی با او رفتاری مثبت داشته باشید. به او یادآور شوید که برای کمک و بالا بردن اعتماد به نفس او آنجا هستید.

چگونه فعالیتهای آموزشی سرگرمکننده و مفرح طراحی کنیم؟

کودکان را به دادن پاسخهای بامزه و غیرقابل پیشبینی تشویق کنید. برای مثال، کلمات را به شکلهای متفاوت بیان کنید و حالت چهره خود را تغییر دهید. کلمات را با چهره‌ای خوشحال یا ناراحت بیان کنید یا با آواز اپرایی اجرا کنید یا حالتی خوابآلود به خود بگیرید. از تخیل خود استفاده کنید و اوقات خوشی را برای خود و کودکتان رقم زنید. حساسیت در مورد صحبت کردن را کنار بگذارید و بر تغییر چهره خود به شکلهای خندهدار تمرکز کنید. به این ترتیب کودک از تکرار زبان انگلیسی لذت می‌برد و خوشحال میشوند.

برخی از کودکان یادگیری زبان انگلیسی را از طریق تماشای فیلم یا کارتون، گوش دادن به موسیقی یا خواندن کتابهای انگلیسی ترجیح می‌دهند و با انگیزه بیشتری برای این کارها وقت میگذارند. همچنین اگر کودک شما یک اسباببازی از یکی از شخصیتهای کارتون‌های انگلیسیزبان دارد، به او بگویید که این شخصیت فقط زبان انگلیسی را متوجه میشود و نباید با آن به زبانی دیگر صحبت کرد. بدین منظور، اول خود شما با اسباببازی به زبان انگلیسی صحبت کنید تا کودک خود را تشویق کنید که دقیقاً همان کار را انجام دهد و حتی در مواقعی که با آن اسباببازی تنهاست،‌ با آن به زبان انگلیسی صحبت کند.

هنگامی که یادگیری بهطور ماهرانه با فعالیتهای خلاقانه ترکیب شود، بسیاری از کودکان خردسال زبان انگلیسی را آسانتر می‌آموزند.(آموزش زبان کودک و نوجوان) علایق کودک خود را در بازیهای مختلف در نظر بگیرید و سعی کنید آن بازیها یا فعالیتها را هنگام آموزش زبان انگلیسی به کار بگیرید. این فعالیتها میتوانند آواز خواندن، بازی کردن، کتاب خواندن یا نقشآفرینی باشند.

چگونه اشتباهات را رفع کنیم؟

اگر میخواهید اشتباهات کودک خود را رفع کنید و شیوه درست را به او بیاموزید، نیازی به اصلاح کردن تکتک اشتباهات نیست. دقت کنید که هیچ زمانی صحبت کودک را برای رفع اشکال و گوشزد کردن خطاها قطع نکنید. صبر کنید تا صحبت او بهطور کامل تمام شود، سپس همان کلمه یا جمله را بهصورت صحیح بیان کرده و او را تشویق به تکرار کنید. برای رفع مشکلات زبان انگلیسیِ کودک خود، هرگز از عباراتی مانند «اینطور نه» یا «این غلط است» استفاده نکنید. به جای آن از عباراتی مانند: «دقیق گوش کن» یا «بیا دوباره امتحان کنیم» استفاده کنید.

مترجم: پگاه مهدیجبار، مدرس زبان مجتمع فنی تهران

منبع: cambridgeenglish

پربازدیدترین مقالات