جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲
۵۲k

چگونه عکاس حرفه ای شوید؟

 عکاسی حرفه ای انتخاب عالی برای هر کسی است که می خواهد از استعدادهای خلاقانه خود استفاده کند. یکی از معدود رشته هایی است که در آن سن و میزان تحصیلات دخیل نبوده و تنها ذوق هنری ، دید مناسب و دوربین مناسب و با کیفیت مهم می باشد. این میدان رقابتی آماده شده برای شما تا در آن شرکت کنید.

 

توسعه مهارت های عکاسی

هیچ "راه درست" یا "راه اشتباهی"برای تبدیل شدن به یک عکاس حرفه ایی وجود ندارد.عده ایی بر روی شرکت در کلاسها و یا دریافت مدرک عکاسی تمرکز میکنند.عده ایی هم در این باورند که این روند اتلاف وقت می باشد.ممکن است شما برای آموختن از کتابها و یا کلاس های مناسب آموزشی و همچنین از متخصصین این رشته کمک گرفته تا آنچه راه لازم دارید بدست بیاورید.

 

خرید تجهیزات متناسب

تجهیزات بسیار زیادی در این رشته وجود دارد.ممکن است شما دوست داشته باشید که دو دوربین تهیه کنید با لنز های مختلف برای موقعیتهای متفاوت استفاده کنید و یا نیاز به تجهیزات روشنایی برای راه اندازی استودیو شخصی داشته باشید تمامی موارد ذکر شده بستگی بستگی به نوع تخصص عکاسی شما دارد و همچنین شما نیاز به یک نرم افزار قدرتمند برای ویرایش عکسها نیاز دارید.

 

خریداری تجهیزات مقرون به صرفه

برای گرفتن عکس با کیفیت بالا مهم است که شما تجهیزات با کیفیت داشته باشید ، اما قبل از آن، شما باید همه پس انداز خود را در تجهیزات با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنید. شما می توانید تجهیزات مورد استفاده خود را خریداری کنید، مدل های قدیمی تر را با تخفیف ، یا تجهیزات دست دوم خریداری کنید تا بتوانید کسب و کار خود را آغاز کنید.

 

دوربین خود را بشناسید

قبل از اینکه کار خود را شروع کنید ابتدا باید تمامی تنظیمات دوربین ، پیغام های خطای دوربین خود را بشناسید. شما باید اشراف کامل بر دوریبن و لنز داشته باشید. در غیر اینصورت خروجی کا شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.برای آشنایی بیشتر با دوربین خود می توانید از دفترچه راهنمای شدوربین شروع کنید.در دفترچه راهنما ی دوربین جزئیات بسیار زیادی در مورد ویژگی ها و عملکرد دوربین شما ارائه شده است . برای تسلط بیشتر، دائما تمرین کنید. از روش آزمون و حظا با نور و سایه، سعی کنید تنظیمات مختلف در دوربین خود را بطور کامل بشناسید.

 

تحقیق در مورد فن آوری دوربین ها و نکات مهم عکاسی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تنظیمات دوربین می توانید از کتاب ها، مجلات و مقالات آنلاین را مطالعه کرده تا با ترفندها عکاسی آشنا شوید. این به شما کمک خواهد کرد که با روش های جدیدی برای استفاده از دوربین و لنز های خود برای ایجاد عکس های عالی آموزش های لازم را بدست آورید.در حالت کلی از دیگر تجهیزات خود نیز آگاهی کافی داشته باشید مانند فلش ، پایه دوربین ، و انواع لنزهایی که دارید.

 

یاد گیری نرم افزارهای ویرایش تصاویر

حتی بهترین عکس ها ممکن است نیاز به ویرایش جزئی داشته باشند. با استفاده از نرم افزار ویرایش می توانید کیفیت عکس های خود را از "خوب" به "عالی" تغییر دهید. با این حال، از اعمال بیش از حد جلوه های ویژه خوداری کنید؛ ممکن است مشتریان شما عکس هایی را که بیش از حد ویرایش شده اند را دوست نداشته باشند.

 

نمونه کارها کامل داشته باشید

شما برای استخدام باید نمونه کار داشته باشید. ( مجتمع فنی تهران) استفاده ازعکس های متعدد با موضوعات مختلف برای برجسته کردن استعدادهای شما بسیار حائز اهمیت می باشد. اطمینان حاصل کنید که هر مجموعه از نمونه کارها شما بیش از پنج یا ده عکس را تشکیل دهد.شاید در این مرحله برای ساخت نمونه کارهای کامل از مدل سازی و یا عکس های ساخته شده و مدل های مختلف استفاده کنید.

 

موقعیت مناسب پیدا کنید

قبل از اینکه به یکی از موارد مورد علاقه خود برسید، چندین زمینه از عکاسی را امتحان کنید. به عنوان مثال، شما ممکن است در زمینه های پرتره، عکاسی عروس، ورزش، و یا عکس منظره تمرکز کنید. تخصص خود را پیدا کنید و از مزیت آن در کسب و کارتان استفاده کنید.

 

توانایی های خود را در ارتباط با مشتریان بالا ببرید

شما ممکن است دوست داشته باشید عکسهای خلاقانه مردم را بگیرید، اما ممکن است مشتریان شما فقط مایل به نگاه زیبا باشند. به یاد داشته باشید، به ویژه هنگامی که شما شروع به کار می کنید، شما باید کسب و کار خود را رونق دهید. بهترین راه برای انجام این کار این است که مشتریان خود را راضی نگهدارید و انچه را که می خواهند را به آنها بدهید.

 

کارآموز با عکاس حرفه ای

اگر شما یک عکاس آماتور هستید باید با یک عکاس حرفه ای کار خود را آغاز کنید و کارآموز شوید تا بدانید که چگونه یک کسب و کار را بایدآغاز کرد این کار به شما یک ایده و تصویری خوب از کسب و کار عکاسی میدهد.

 

اهداف خود را مشخص کنید

چندین هدف بلند مدت مشخص کنید سپس، اهداف کوتاه مدت را بر اساس اهداف بلند مدت برنامه ریزی کنید. اهداف کوتاه مدت باید قابل اندازه گیری باشند و دارای یک دوره زمانی یا مهلت باشند. حتما تمام اهداف خود را بنویسید. مطالعات نشان داده اند که احتمال بیشتری برای تکمیل اهدافی که نوشته اید، وجود دارد.

 

پربازدیدترین مقالات