جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲
۵k

۱۰ دلیل برای فراگیری زبان فرانسه

از مزایای آموختن یک زبان جدید هر ‌چقدر بگوییم باز هم کم است. در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از زیباترین زبان‌های دنیا، یعنی زبان عشق آشنا کنیم. وقتی سخن از زبان عشق به میان می‌آید، باید از زبان فرانسه و یادگیری این زبان شیرین سخن گفت.

 

 ۱۰ دلیل برای فراگیری زبان فرانسه

1. افراد زیادی در چهار گوشه جهان به زبان فرانسه صحبت می‌کنند.

بیش از ۲۰۰ میلیون نفر در ۵ قاره جهان که شامل ۷۰ دولت و کشور است، به زبان فرانسه سخن می‌گویند. زبان فرانسه بعد از زبان انگلیسی بیشترین تعداد فراگیران زبان‌های خارجی را دارد. این زبان از نظر تعداد افرادی که به آن سخن می‌گویند، در مقام نهم قرار دارد. زبان فرانسه مانند زبان انگلیسی تنها زبانی است که در تمام کشورهای دنیا آموزش داده می‌شود. شبکه گسترده‌ای از مؤسسات فرهنگی در خارج از کشور فرانسه تأسیس شده‌اند و از طریق این مؤسسات بیش از ۷۵۰هزار دانشجو در کلاس‌های آموزشی مختلف به یادگیری زبان فرانسه مشغول هستند.

 2. فراگیری زبان فرانسه برای دسترسی به فرصت‌های شغلی جدید

دانستن زبان فرانسه و انگلیسی برگ برنده‌ای برای افزایش فرصت‌های شغلی در بازار بین‌المللی است. يادگيري زبان فرانسه راه را برای اشتغال در شرکت‌های فرانسوی در فرانسه و سایر کشورهای فرانسه‌زبان مانند (کانادا، سوئیس، بلژیک و قاره آفریقا) باز می‌کند. کشور فرانسه پنجمین قدرت اقتصادی جهان است و سومین کشوری است که پذیرای بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی است. این کشور یک شریک اقتصادی طراز اول برای هر کشوری به شمار می‌رود.(آموزش مکالمه فرانسه)

 3. زبان فرانسه زبان فرهنگ است

زبان فرانسه زبان بین‌المللی در زمینه‌های آشپزی، مد، تئاتر، هنرهای بصری، رقص و معماری است. دانستن زبان فرانسه راهی است برای دسترسی به اصیل‌ترین منابع ادبیات فرانسه و سایر کشورهای فرانسه‌زبان و همچنین منابع سینما و موسیقی آنها.

زبان فرانسه دری است به فرهنگ، ادبیات و هنر. ادبیات غنی فرانسه، بزرگانی چون مونتسکیو، ولتر، ویکتور هوگو، آنتوان دو سنت اگزوپری، دومای پدر و پسر، لویی فردینان سلین، آندره ژید، ژان‌ پل سارتر، سیمون دوبووار و بسیاری دیگر را به جهان عرضه کرده است که قطعاً خواندن آثار این بزرگان به زبان اصلی، لذت بیشتری دارد. این زبان، زبان مادری هنرمندان بزرگی چون ژرژ بیزه، کلود دبوسی، موریس راول، گابریل فوره، اریک ساتی، هکتور برلیوز، لئو دلیب (موسیقی‌دانان بزرگ و صاحب‌نام)، کلود مونه، ادگار دگا، ادوار مونه، پیر آگوست رنوا (نقاشان بزرگ دوره امپرسیونیسم)، برخی بازیگران سینما مانند آلن دلون، فوتبالیست معروف زین الدین زیدان و بسیاری دیگر از مشاهیر و بزرگانی است که هر کدام به سهم خود، به فرهنگ جهانی بسیار خدمت کرده‌اند.

 

4. زبان فرانسه زبان سفر است

با یادگیری زبان فرانسه، بازدید از پاریس و دیگر مناطق فرانسه (از سواحل کوت دزور تا قله‌های آلپ) به سفری به‌مراتب لذت‌بخش‌تر تبدیل خواهد شد. شناخت فرهنگ، طرز تفکر و آشنایی با سبک زندگی فرانسوی از طریق یادگیری زبان فرانسه ساده‌تر است. همچنین مسافرت به کشورهای آفریقایی مانند مراکش و غنا و کشورهای سوئیس، کانادا، موناکو و جزایر سشل با دانستن زبان فرانسه لذت‌بخش‌تر خواهد شد.

5. ادامه تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه

به دلیل رایگان بودن دانشگاه‌های دولتی در فرانسه، این کشور سالانه پذیرای تعداد زیادی از دانشجویان خارجی است. به ویژه علاقه‌مندان به رشته‌های مد و طراحی لباس و حقوق به دلیل قدرت کشور فرانسه در این حوزه‌ها، عمدتاً این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند. دانستن زبان فرانسه امکان ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معروفی مانند سوربن و نیز دانشکده‌های اقتصاد و مهندسی فرانسه را فراهم می‌کند که در بین بهترین مؤسسات عالی در اروپا و دنیا هستند. دانشجویانی که به زبان فرانسه مسلط هستند، می‌توانند از بورس‌های دولت فرانسه در مقاطع عالی و در تمامی رشته‌ها بهره‌مند شوند و مدرک بین‌المللی معتبر دریافت کنند.

6. زبانی مؤثر در روابط بین‌الملل است

زبان فرانسه زبان کاری و رسمی سازمان ملل، یونسکو، ناتو، کمیته ملی المپیک، صلیب سرخ بین‌المللی و بسیاری از محافل قضایی بین‌المللی است. در سه شهر استراسبورگ، بروکسل و لوگزامبورگ که مقر سازمان‌های اروپایی هستند، به زبان فرانسه صحبت می‌شود.

7. زبان فرانسه پنجره‌ای تازه رو به دنیاست

زبان فرانسه بعد از انگلیسی و آلمانی و با سبقت از اسپانیولی سومین زبان پرکاربرد در اینترنت است. با دانستن زبان فرانسه، از طریق ارتباط با فرانسوی‌زبانان همه قاره‌ها و گرفتن اطلاعات از شبکه‌های خبری TV5، France 24، RFI چشم‌اندازی رو به دنیایی جدید باز کنید.

8. زبان فرانسه یکی از جذاب‌ترین زبان‌های زنده دنیاست

یادگیری زبان فرانسه آسان است. متد‌های بسیاری برای فراگیری زبان فرانسه مختص بزرگ‌سالان و کودکان وجود دارد و در زمانی کوتاه می‌توانید به سطحی قابل قبول از مکالمه برسید. متدهای نوینی مانند Alter ego کمک به‌سزایی در این زمینه می‌کنند.

9. این زبان به فراگیری زبان‌های دیگر کمک می‌کند

یادگیری زبان فرانسه به فراگیری زبان‌های دیگر، خصوصاً زبان‌های لاتین (اسپانیایی، ایتالیایی، پرتغالی و رومانیایی) کمک می‌کند و همچنین به فراگیری انگلیسی، زیرا ۵۰ درصد لغات انگلیسی فعلی از زبان فرانسه می‌آیند.

10. زبان فرانسه زبان عشق و تفکر است

فراگیری و شرکت در دوره زبان فرانسه به معنای فراگیری زبانی زیبا، غنی و آهنگین است که به زبان عشق معروف است. زبان فرانسه زبانی تحلیلی است که به تفکر شما ساختار داده، اندیشه منتقدانه را گسترش می‌دهد و در مباحثات و مذاکرات بسیار سودمند است.  

ترجمه و تنظیم: افسانه مغاره عابد، مدرس زبان فرانسه در مجتمع فنی تهران

 

 

پربازدیدترین مقالات