جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲
۴k

والدین چگونه می‌توانند فرزندانشان را در مسیر زبان‌آموزی حمایت کنند؟

والدین چگونه می‌توانند فرزندانشان را در مسیر زبان‌آموزی حمایت کنند؟

با حمایت والدین و مدرسان، بچهها شانس بیشتری برای یادگیری و ارتقای زبان خود دارند.

آیا می‌توانم بدون داشتن معلومات زبان انگلیسی، از فرزندم در این مسیر حمایت کنم؟

بله، شما می‌توانید با تشویق کردن و فرصت دادن، اعتماد به نفس و انگیزه یادگیری را در فرزندتان افزایش دهید. یادگیری آسانتر با تشویق در خانه میسر می‌شود. حتی می‌توانید همراه فرزندتان زبان انگلیسی را یاد بگیرید. اگر برای یادگیری یک زبان جدید هیجان کافی داشته باشید، فرزند شما نیز شور و شوق بیشتری برای یادگیری خواهد داشت.

چگونه می‌توانیم در خانه زبان انگلیسی را تمرین کنیم؟

یادگیری مطالب اندک اما به‌طور مداوم

در یادگیری زبان تمرین مداوم به بچهها کمک می‌کند. برای بچه‌های کوچک، فعالیت‌هایی سرگرمکننده بین سه تا ده دقیقه در نظر بگیرید. اما اگر فرزندتان از تنها آموختن بیشتر لذت می‌برد، اجازه دهید خودش زمان انجام هر فعالیت را انتخاب کند.

ایجاد اعتماد به نفس

گاهی بچهها از اشتباه کردن در مقابل همکلاسیهاشان وحشت دارند. آنها اغلب هنگام آزمودن چیزها کنار والدینشان احساس راحتی می‌کنند. آنها را در موفقیتهاشان تحسین کنید و زمانی که ریسک می‌کنند، آنها را تشویق کنید.

تمرکز بر علایق بچهها

مدرسان دروسی را که برای کل کلاس سرگرمکننده باشند آماده می‌کنند، اما شما می‌توانید بر علایق فرزندتان تمرکز کنید. ابزارهای کمک آموزشی را انتخاب کنید که برای فرزندتان سرگرمکننده باشند، از اسباب‌بازی دایناسوری گرفته تا رقصیدن.

والدین تا چه حد می‌توانند در یادگیری فرزندانشان مداخله کنند؟

بین «دستورالعمل» و «آموزش» تفاوتی اساسی وجود دارد: دستورالعمل یعنی به بچهها در مورد چگونگی انجام یک کار و نوع آن کار توضیح بدهیم. آموزش یعنی بچهها را به سمت استفاده از نهایت استعداد بالقوه آنها سوق دهیم تا زمانی که مستقل شوند. والدین با تشویق و کمک به فرزندان خود در انجام مهارت­های آموزشی، نقش مهمی در ایجاد اعتماد به نفس و شهامت آنها ایفا می­کنند.

نکته در مورد تکالیف

اگر فرزندتان در انجام تمرینی به مشکل برخورد، برای ارائه راه حل عجله نکنید. گاهی بچهها برای حل مشکلشان به زمان نیاز دارند. اگر راه حلی پیدا نکردند، برای حل مشکل به آنها کمک کنید. بهعنوان مثال می‌توانید آنها را تشویق کنید از دیکشنری، واژهنامه، سؤالات سال‌های قبل یا اینترنت کمک بگیرند.

 

 

در یادگیری زبان انگلیسی چه جوایزی تأثیر بیشتری دارند؟

مجتمع فنی تهران :پاداشها ممکن است گاه بهجای پرورش مهارت‌های طولانیمدت، تأثیر لحظه­ای داشته باشند. این نکته بسیار مهم است که تلاش باید بیشتر از هوش و نتیجه مورد تحسین قرار گیرد. این بدان معنی است که فرزندانتان را زمانی که علی‌رغم دشوار بودن کار به تلاش ادامه هستند و همین‌طور زمانی که خودشان راه حلی برای مسئله پیدا می‌کنند، مورد تحسین قرار دهید. تحقیقات نشان داده‌اند بچه‌هایی که از این دست پاداشها دریافت می‌کنند، در طول دوران آموزش خود پیشرفت بیشتری دارند.

مدرسین معمولاً پاداشی بهتر از تحسین و تمجید لفظی برای بچهها در نظر نمی‌گیرند. والدین انتخاب‌های بیشتری در این زمینه دارند و این پاداشها همیشه هزینه‌بر نیستند. برای نمونه می‌توانید این پاداش‌ها را به او بدهید:

پاداش از نوع فعالیت: به فرزند خود زمان بیشتری برای انجام فعالیت مورد علاقه‌اش بدهید.

پاداش از نوع گردهمی: به فرزند خود زمان مفیدتر و بیشتری برای سپری کردن با والدین و دوستانش بدهید.

از فرزندتان بخواهید در مورد دلیل پاداش خود فکر کند. گاه نظرات او شما را غافلگیر می‌کنند.

آیا فرزندم اشتباهات من در تلفظ را کپی میکند؟

جواب منفی است. بچهها می‌توانند تلفظ‌های متفاوت را تشخیص دهند و لهجه آنها تحت تأثیر عواملی مانند مدرس، همکلاسیها، بازیگرانی که می‌شناسند و غیره قرار می‌گیرد. همزمان با رشد توانمندی زبانی، لهجه آنها نیز رشد می‌کند، اما از دوران نوجوانی به بعد اصلاح تلفظ دشوارتر می‌شود.

به خاطر داشته باشید که صرفاً یک تلفظ صحیح انگلیسی وجود ندارد. در کشورهایی مثل استرالیا، کانادا، ایرلند، نیوزلند، بریتانیا و ایالات متحده، بیشتر از صدها لهجه متفاوت منطقه‌ای و محلی وجود دارد. علاوه بر این، اکثر افرادی که انگلیسی صحبت می‌کنند اهل کشور‌های مختلف از سراسر جهان هستند و این عامل مهمی در یادگیری زبان است.

کاربرد بیش از یک زبان توسط والدین برای بچه ­ها مشکل ­ساز است؟

خیر. در تحقیقات چیزی دال بر این موضوع یافت نشده است. اما به خاطر داشته باشید که برای تمرکز بر هر زبان، باید زمان جداگانه‌ای در نظر بگیرید. اگر شما یک جمله به انگلیسی و سپس همان جمله را به زبان دیگری بگویید، فرزندتان بهطور خودکار به زبانی که بر آن مسلطتر است گوش خواهد داد و به زبان دیگر توجهی نشان نمی‌دهد. نگران گیج ­شدن گاه به گاه فرزندتان در یادگیری زبان نباشید. این امری کاملاً طبیعی است و منحنی یادگیری هر فرد به شکل U است، یعنی یک قدم پیشرفت، دو قدم پسرفت.

منبع: cambridgeenglish

 

 

پربازدیدترین مقالات