جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲
۶k

چگونه زبان فرانسه را ساده‌تر یاد بگیریم؟

چگونه زبان فرانسه را ساده‌تر یاد بگیریم؟

دنیای آموزش زبان بسیار گسترده و متنوع است و منابع و کتاب‌های آموزشی متعدد، فرآیند آموزش را برای هر شخص در هر سنی ساده‌تر کرده‌اند. اما انتخاب روش مناسب آموزشی همیشه دغدغه ذهنی فراگیران است.

اگر دانش‌آموز یا دانشجو هستید، برای یادگیری بیشتر و کسب اطلاعات وسیع‌تر در زمینه کاری خود باید به منابع و کتاب‌های مختلف و به‌روز دسترسی داشته باشید و این امر تنها زمانی میسر می‌شود که با زبان‌های دیگر غیر از زبان مادری نیز آشنایی داشته باشید. اکثریت مردم با زبان انگلیسی آشنایی دارند، اما در دنیای امروز صحبت کردن و فراگیر گرفتن یک زبان دوم کافی نیست. افرادی که با بیش از یک زبان دوم آشنایی دارند، از یک سو به منابع وسیع‌تری در زمینه شغلی خود دسترسی دارند و از سوی دیگر شانس بیشتری برای پیدا کردن شغلی بهتر دارند.

اما پرسشی که ذهن بسیاری از فراگیران را به خود مشغول می‌کند، این است که یادگیری چه زبانی کاربرد بیشتری دارد؟ بهترین زبان دنیا برای یادگیری چه زبانی هست؟ یادگیری کدام زبان ساده‌تر است؟ با وجود زبان‌های مختلف و توصیفاتی که از یک زبان از مردم می‌شنویم، گاه فراگیری یک زبان جدید را بسیار دشوار می‌پنداریم و علی‌رغم علاقه‌ای که به آن زبان داریم، فراگیری آن زبان را غیرممکن تصور می‌کنیم.

قطعاً بسیاری از افرادی که تمایل به یادگیری زبان فرانسه دارند، این زبان را شیرین و آهنگین می‌دانند و در عین حال بر این باورند که آموختن این زبان دشوار است. اما واقعیت این است که با اینکه یادگیری هر زبانی دشواری دارد، روش یادگیری یک زبان و متد آموزشی مناسب، تأثیر مهمی در دشواری و راحتی آموختن یک زبان دارد.

چرا بسیاری بعد از زبان انگلیسی، زبان فرانسه را برای یادگیری انتخاب میکنند؟

زبان فرانسه قدمت زیادی دارد و تا قبل از انگلیسی، پرگویش‌ترین زبان دنیا بود. زبان فرانسه زبان رسمی سازمان ملل، ناتو و کمیته المپیک است و در حال حاضر در بیش از ۴۰ کشور دنیا گویش‌ور دارد. زبان فرانسه در معاملات تجاری نیز بسیار کاربرد دارد و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰ پرگویش‌ترین زبان دنیا شود. پس یادگیری این زبان حائز اهمیت است، اما همچنین یادگیری اصولی این زبان بسیار مهم است.

شاید این پرسش برای شما هم مطرح شده باشد که آیا می‌توان زبان فرانسه را به‌صورت خودآموز فرا گرفت و با این روش به چه سطحی در زبان فرانسه می‌توان رسید. گرچه تلاش شخص در یادگیری زبان بسیار مهم است، اما برای یادگیری اصولی زبان فرانسه، اهمیت متد و کتاب‌های کمک آموزشی و مؤسسه آموزشی معتبر و کارآمد قابل انکار نیست که می‌تواند سطح شما را بالاتر ببرد.

در این مقاله سعی داریم برای افرادی که می‌خواهند فراگیری زبان فرانسه را آغاز کنند، یکی از بهترین و پرکاربرد‌ترین متدهای آموزشی زبان فرانسه را معرفی کنیم.

یکی از بهترین متدهای رایج آموزش زبان فرانسه

برای فراگیران زبان فرانسه، همواره این پرسش مطرح است که چه روش، کتاب و متد آموزشی بهتر است و آنها را در مدت زمان کمتری به نتیجه و سطح دلخواه‌شان می‌رساند. هدف فرد از آموزش زبان و تعریف صحیح از سطح مورد نیاز وی، در انتخاب متد آموزشی بسیار مهم است.

متد آموزشی Alter ego + از جدیدترین متدهای آموزش زبان فرانسه است که برای گروه سنی نوجوانان و بزرگ‌سالان تدوین شده است. این متد آموزشی معتبر و کاربردی در انتشارات Hachette به چاپ رسیده و وارد سیستم آموزشی زبان فرانسه شده است. این متد در اصل نسخه جدید متد آموزشیAlter ego است که قبلاً در بسیاری از مؤسسات معتبر تدریس می‌شد. به دلیل محبوبیت این متد، انتشارات Hachette سری جدیدی از این کتاب را با تغییراتی در محتوای آموزشی به منظور ارتقا سطح آن منتشر کرده است.

          اين متد آموزشی در Alliance Française تدريس مي‌شود. متد التراگو + در 6 جلد طراحي و تنظيم شده است، به اين ترتیب كه هر جلد آن در برگيرنده يكي از سطوح زبانيA1/A2-B1/B2-C1/C2) ) و مطابق با استانداردهاي جهاني آموزش زبان فرانسه است. اين كتاب دارای سي‌دي صوتي و تصويري است که از كيفيت بسيار بالایی برخوردار است.

آنچه اين متد را از ديگر متدهاي آموزشي متمايز مي‌‌کند آن است كه اين متد بر اساس نمونه‌های واقعی تدوین شده است و از سوی دیگر بر چهار مهارت زباني تكيه دارد. این متد به زبان‌آموز کمک می‌کند با اتمام كتاب سطح مبتدی Niveau A1 قادر به صحبت كردن باشد و همچنین به اين سطح از توانايي برسد که نامه يا متن به زبان فرانسه بنويسد، متني نه چندان ساده به زبان فرانسه را بفهمد و مكالمات روزمره فرانسویان را به‌طور صحيح به كار برد.

این متد به گونه‌ای طراحی شده است که نقش اصلی در کلاس آموزشی بر عهده زبان‌آموز باشد نه مدرس و مباحث زیادی برای کار گروهی در کتاب گنجانده شده است که در تقویت مهارت مکالمه بسیار تأثیرگذار خواهد بود. در این متد آموزشی جملات کاربردی از ساده تا پیچیده، برای مکالمه سلیس و روان به شیوه فرانسوی‌ها آموزش داده شده است و برای یادگیری سریع زیان فرانسه، جملات کاربردی و گرامر زبان فرانسه از پایه آموزش داده می‌شوند.

از مزیت‌های دیگر این متد آموزشی که محبوبیت خاصی نزد علاقه‌مندان به یادگیری زبان فرانسه دارد می‌توان به سادگی و روان بودن آموزش‌ها، به کارگیری موضوعات رایج زندگی روزمره و استفاده از اصطلاحات و عبارات جدید و رایج در فرانسه اشاره کرد. در نتیجه این روش آموزشی که دربردارنده اصطلاحات روزمره زبان فرانسه است، برای زبان‌آموزانی که قصد مهاجرت به کشورهای فرانسه‌زبان را دارند، متد مناسبی خواهد بود.

 

 

مطالب کمک آموزشی در کنار متد اصلی

هر چند این متد آموزشی غنی از گرامر و لغات کاربردی است و به‌تنهایی می‌تواند برای بالا بردن سطح زبان‌آموز مفید باشد، اما در کنار این متد آموزشی می‌توان کتاب‌های expression و comprehension  را نیز مطالعه کرد. همچنین کتاب‌های داستان و رمان‌های فرانسوی از بهترین ابزارهایی هستند که می‌توان در کنار متد آموزشی اصلی برای تقویت مکالمه زبان فرانسه از آنها بهره برد. می‌توانید با رمان‌های فرانسوی ساده شروع کنید و رمان‌های مجموعه معتبر و کاربردی Français facile در این زمینه توصیه می‌شوند.

فراموش نکنید هنگامی که به یادگیری زبان فرانسه می‌پردازید، مهم است که این زبان را به بخشی از زندگی روزمره تان‌تبدیل کنید. علاوه بر تمرینات گرامر و لغت که در متد آموزشی التراگو + وجود دارد، باید جملات کاربردی و اصطلاحات رایج زبان فرانسه را هر روز تکرار کنید. هنگام یادگیری هر زبان خارجی، تکرار و استمرار مهم است. سعی کنید اغلب به زبان فرانسه و استفاده از آن فکر کنید، حتی اگر فقط برای چند دقیقه یا چند ثانیه باشد:

·        فایل‌های صوتی، در یادگیری این زبان به شما کمک زیادی می‌کنند.

·        فیلم‌های فرانسوی با زیرنویس فرانسوی ببینید.

·        لیست خرید خود را به فرانسه بنویسید.

·        جملاتی را که در یا بیرون از منزل به کار می برید یا از دیگران می‌شنوید، برای خود به فرانسه ترجمه کنید.

·        یک دفتر خاطرات فرانسوی تهیه کنید و در آن در مورد آنچه در طول روز انجام می‌دهید بنویسید.

·        پست‌های شبکه‌های اجتماعی را علاوه بر زبان مادری، به زبان فرانسه نیز بنویسید.

·        هر پوستر یا تابلویی که در اطراف می‌بینید به فرانسه ترجمه کنید.

فراموش نکنید یک متدآموزشی جذاب در آموزش زبان فرانسه به شما کمک زیادی می‌کند و در نتیجه علاقه شما به یادگیری را دوچندان خواهد کرد.

تهیه و تنظیم:  افسانه مغاره عابد، مدرس مجتمع فنی تهران

 

پربازدیدترین مقالات