جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲
۱۳k

راهکارهای افزایش تعامل در کلاسهای آنلاین زبان های خارجی

آموزش زبان به‌صورت آنلاین، کسب‌وکاری گسترده است و بسیاری از ارائه‌دهندگان آموزش‌های زبان برخی یا همه کلاس‌های خود را از طریق کنفرانس ویدیویی برگزار می‌کنند. به‌عنوان معلم زبان، احتمالاً شما هم تجربه آموزش آنلاین زبان را دارید یا دست‌کم به آن فکر کرده‌اید. اما آیا می‌توان اطمینان داشت که مهارت‌ شما در آموزش حضوری هنگام آموزش آنلاین نیز مؤثر واقع می‌شود؟

اگر به‌تازگی آموزش زبان را شروع کرده‌اید، به نظر شما به‌عنوان معلم از یک کلاس «مجازی» چه انتظاراتی می‌توانید داشته باشید؟ چگونه می‌توانید مطمئن شوید که فراگیران را جذب کرده و فرصت‌های لازم برای تمرین زبان را به آنها می‌دهید؟

نکته‌هایی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد، به شما کمک می‌کنند جذابیت کلاس آنلاین خود را بالا برده و به معلمی موفق در فضای مجازی تبدیل شوید.(آموزش روش تدریس زبان انگلیسی)

 

1. نشان دادن اشتیاق و انرژی

برای اینکه کلاس‌ آنلاین موفقی داشته باشید، نشان دادن اشتیاق در درس دادن بسیار چالش‌برانگیز و در عین حال مهم خواهد بود. همیشه به یاد داشته باشید که مطالب درسی را با شوق و انرژی ارائه دهید. تن صدا و نحوه حرف زدن شما می‌تواند در انگیزه و تمایل زبان‌آموزان برای تعامل با یکدیگر و همچنین با معلم تأثیرگذار باشد. نشستن پشت رایانه و گوش دادن به مکالمه تصویری ممکن است برای زبان‌آموزان خسته‌کننده باشد و زمان به‌سختی سپری شود. اما اگر معلم پرانرژی و با هیجان سر کلاس مجازی حاضر شود، تأثیر مثبتی بر عملکرد زبان‌آموزان خواهد گذاشت و از همه مهم‌تر، شوق و اشتیاق معلم نسبت به کاری که انجام می‌دهد اعتماد زبان‌آموزان را جلب می‌کند و حس مهم بودن به آنها دست می‌دهد.

 

2. تعامل با تکتک زبانآموزان

اگر کلاس‌های خصوصی را به‌صورت آنلاین برگزار می‌کنید، حتماً از زبان‌آوزان درباره خودشان پرس‌وجو کنید و آنها را بیشتر بشناسید. اما درست به همان اندازه که سؤال پرسیدن مهم است، یادآوری پاسخ آنها هم نیز مهم است. تدریس به تعداد زیاد زبان‌آموزان، باعث می‌شود نتوانید آنچه را که هر زبان‌آموز به شما می‌گوید به خاطر بسپارید. بنابراین، نکات مهم هر دانش‌آموز را در برگه‌ای یادداشت کرده و قبل از کلاس آنها را مرور کنید. این کاری ساده و در عین حال بسیار مفید برای افزایش تعامل آنلاین معلم و زبان‌آموز است. وقتی زبان‌آموزان ببینند آنچه را که با شما به اشتراک گذاشته‌اند به یاد می‌آورید، اشتیاق‌شان برای تعامل‌ بیشتر خواهد شد.

3. تعامل آنلاین در دروس گروهی

در کلاس‌های گروهی آنلاین، شناخت زبان‌آموزان نقش مهمی در ارتباط آنها با معلم دارد. گرچه نیازی نیست که همه چیز را به خاطر بسپرید یا چیزهای زیادی در مورد همه آنها بدانید، اما باید چند چیز را درباره آنها به خاطر بسپرید. معمولاً برخی زبان‌آموزان بیشتر از دیگران با شما تعامل خواهند داشت. اهمیت دادن به گفته‌ها و به خاطرسپردن حرف‌های آنها، حتی افرادی را که کمتر ارتباط برقرار می‌کنند به گفتگو تشویق می‌کند.

4. گپ آنلاین

برخی از معلمان از چت‌ به منظور تشویق زبان‌آموزان به اظهار نظر و تعامل با یکدیگر استفاده می‌کنند. گپ زدن روشی عالی برای افزایش تعامل است. حتماً در ابتدای کلاس دستورالعمل‌های مربوط به چت و گپ زدن را توضیح بدهید. این کار به نفع شما خواهد بود و در طی گپ‌ها از کل کلاس نظرسنجی کنید.

اگر گروهی برای چت کردن دارید، بهترین راه برای پاسخ‌گویی به نیاز زبان‌آموزان این است که از آنها بپرسید چه می‌خواهند و پاسخ خود را در گروه به اشتراک بگذارند. به عنوان مثال از آنها بپرسید: «آیا ترجیح می‌دهید این درس در قالب ویدئو ارائه شود یا فقط به‌صورت صوتی؟ پاسخ خود را در گروه به اشتراک بگذارید.» این روش تعامل، کلاس‌های آنلاین را بهینه می‌کند و شما می‌توانید از پاسخ‌ها به ایده‌ای کلی برای بهتر کردن روش تدریس خود برسید.

5. حمایت از زبان‌آموزان

زبان‌آموزان آنلاین به حمایت نیاز دارند، زیرا در یادگیری مجازی عوامل حواس‌پرتی بسیار زیاد هستند و وسوسه انجام کارهای دیگر حین یادگیری ممکن است بسیار شدید باشد. یک روش مؤثر برای حمایت درست از زبان‌آموزان، برنامه‌ریزی مجازی است. به عبارت دیگر، باید با هر زبان‌آموز تماس‌های ویدئویی جداگانه برقرار کنید تا درباره پیشرفت، تردیدها، بازخورد و غیره با آنها صحبت کنید. تعامل آنلاین «معلم و زبان‌آموز» خارج از کلاس، بازخورد مثبتی در طول دوره کلاس آنلاین خواهد داشت. لازم است یک کانال ارتباطی گسترده ایجاد کنید و برای این کار کافی است به ایمیل‌های زبان‌آموزان پاسخ دهید و برای بازخورد دادن به تمرینات آنها وقت بگذارید.

6. بازخورد

بازخورد بخش اساسی در فرایند یادگیری است. بازخورد مداوم، تعامل بین معلم و زبان‌آموز را افزایش می‌دهد. بازخورد‌های معلم باید واضح، مرتبط با دوره آنلاین و تشویق‌کننده باشند. چه زبان‌آموزان تمرینات خود را درست پاسخ بدهند چه نادرست، همیشه می‌توانید در پاسخ آنها چیزی پیدا کنید که مورد قبول واقع شود یا مواردی را بیابید که نیاز به بهبود دارند. این مسئله را خوب درک کرده و آنها را تشویق به بهتر شدن کنید. دریافت بازخورد، تعامل زبان‌آموزان را افزایش می‌دهد زیرا آنها دوست دارند معلم درباره پیشرفت‌های آنها صحبت کند.

7. ارائه خلاصه کلاس

در ابتدای کلاس، از فراگیران خود بپرسید که آیا از جلسه پیش چیزی به یاد دارند یا خیر. در بیشتر موارد وقتی معلمان این سؤال را مطرح می‌کنند، با مکث طولانی فراگیران مواجه می‌شود. اما مطرح کردن این سؤال مهم است و راهی برای برقرای ارتباط با زبان‌آموزان است و آنها را وادار می‌کند صحبت کنند. برای اطمینان از اینکه دفعه بعد حتماً به شما پاسخ دهند، سعی کنید بعد از هر کلاس آنلاین، خلاصه‌ای از درس آن روز را بنویسید و با ایمیل برای آنها بفرستید. این کار به آنها کمک می‌کند مطالب درسی را بهتر فرا بگیرند.

8. تعامل زبان‌آموزان با یکدیگر

برای کمک به افزایش تعامل معلم و زبان‌آموز، باید تعامل زبان‌آموزان با یکدیگر را در مورد موضوعات درسی تقویت کنید. واداشتن آنها در بحث و گفتگو بین خودشان باعث پیوند آنها با دروس کلاس می‌شود. یک ایده عالی ایجاد گروهی در فیس بوک است تا زبان‌آموزان بتوانند موارد مربوط به دوره درسی را با هم به اشتراک بگذارند. فیسبوک محیطی آرام است که زبان‌آموزان می‌توانند در آن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این گروه همچنین به شما کمک می‌کند خودتان نیز در بحث‌ها شرکت کنید، محتواهای مرتبط را به اشتراک بگذارید و با زبان‌آموزان ارتباط عمیق‌تری داشته باشید.

 

9. انگیزه دادن برای انجام کار

انگیزه دادن یک استراتژی عالی برای افزایش تعامل معلم و زبان‌آموز است. می‌توانید از طریق طرح مسابقه و دادن جایزه انگیزه زبان‌آموزان را افزایش دهید. به عنوان مثال، می‌توانید برای کسی که بیشترین تعامل را در کلاس دارد جایزه‌ای در نظر بگیرید. یا می‌توانید برای زبان‌آموزان در کلاس مسابقه‌ای ترتیب دهید. این روش همچنین باعث می‌شود آنها برای حضور در کلاس اشتیاق بیشتری داشته باشند. جایزه دادن آنها را به مشارکت در کلاس علاقه‌مند می‌کند و باعث می‌شود چیزهای بیشتری یاد بگیرند.

10. مرور و بازخورد

در طول دوره آنلاین و پس از پایان آن از زبان‌آموزان بخواهید دروس را مرور کرده و نظرات خود را بیان کنند. بسیاری از معلمان این کار را انجام نمی‌دهند اما این کار می‌تواند شما را در مسیر موفقیت یاری کند. بازخورد گرفتن در طول دوره آنلاین می‌تواند به شما کمک کند تعامل خود با فراگیران را افزایش دهید و آنها را بهتر بشناسید. مرور دروس برای پیشرفت کلاس امری ضروری است و نشان دهد که آیا فراگیران با مطالب آموزش داده شده رابطه برقرار کرده‌اند یا خیر و چه احساسی نسبت به تعامل معلم با خودشان دارند.

مجتمع فنی تهران : در نتیجه، تعامل کلید اصلی موفقیت در این حوزه است. اگر تعامل خود را با زبان‌آموزان افزایش دهید، می‌توانید اعتماد آنها را به خود جلب کنید. به بیانی دیگر، ایجاد اعتماد بین معلم و زبان‌آموز باعث آموختن کارآمدتر مطالب درسی می‌شود. بنابراین با فراگیران خود ارتباط برقرار کنید و به آنها یاد دهید از هر فرصتی برای ارتباط با همکلاسی‌ها و معلم خود استفاده کنند.

مترجم: مهرداد نقدی

منبع:manycam.com
شرح: تعامل کلید اصلی موفقیت در این حوزه آموزش آنلاین زبان است و ایجاد اعتماد بین معلم و زبان‌آموز باعث آموختن کارآمدتر می‌شود.
 

 

پربازدیدترین مقالات