جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲
۸k

برندسازی با تولید محتوا

 

دوره بازاریابی محتوا و دیجیتال مارکتینگ

برندسازی

برندسازی فرایندی است که در آن نام برندتان را برای مخاطبین معنا می‌کنید و در جهت رسیدن به معروفیت و محبوبیت برند خود قدم بر می‌دارید. فرایند برندسازی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که هدف نهایی آن افزایش آگاهی مردم نسبت به نام و برند شماست. می‌توان گفت برند مجموعه‌ای از ارتباطات احساسی و عملکردی است و توقع مشتری را در مورد محصول شکل می‌دهد.

هر برند یک نام تجاری دارد که مانع از آن می‌شود که سایرین از هویت شما استفاده کنند. در واقع برندسازی فقط برای رقابت با سایر رقبا نیست، بلکه امری ضروری است برای اینکه از مسیر موفقیت خارج نشوید. مهم این است که بدانید چه چیز شما را منحصر به فرد می‌کند و اگر بر ارزش‌های خود تکیه کنید، در نهایت برنده میدان خواهید بود. پس باید برای متمایز کردن خود راهی پیدا کنید تا فرایند برندسازی شما باثبات و مفید باشد.

امروزه علاوه بر برندسازی برای کسب‌و‌کارهای کوچک، پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی نیز بسیار مورد توجه است. آنچه به برندسازی شخصی بسیار کمک کرده است، گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی در جهان است. پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی روشی است که به وسیله آن شخص بر خصوصیات و مهارت‌های خود تأکید می‌کند.

برندسازی همچنین برای استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا و دانش‌بنیان نیز مقوله بسیار مهمی به شمار می‌آید. می‌توان به یقین گفت که یکی از اشتباهات رایج آنها، عدم توجه به مقوله مهم بازاریابی و برندسازی است. تصور اکثر افرادی که به‌تازگی وارد بازار کار شده‌اند این است که بازاریابی و برندسازی هزینه بالایی دارد که از عهده آنها خارج است. اما بسیار مهم است که یک استارتاپ در فرایند بازاریابی و برندسازی به دنبال میانبر نباشد و با صبر و حوصله برای رسیدن به هدف خود و ساختن یک برند خوب تلاش کند. زیرا امروزه با افزایش رقابت بین کسب‌وکارها بدون تردید برندسازی برای استارتاپ‌ها یکی از کلیدهای موفقیت است.

 

برندسازی به کمک تولید محتوا

برای برندسازی با تولید محتوا روش‌های متنوعی وجود دارد که تولید و بازاریابی محتوا یکی از بهترین آنهاست. در واقع در فضای کسب‌وکار امروز، برندسازی از محتوا آغاز می‌شود و به محتوا ختم می‌شود. محتوای شما همان برند شماست و اگر محتوای شما معتبر باشد، برند شما نیز معتبر خواهد بود.

در این روش شما می‌توانید با تولید محتوای مفید بر تقویت برند خود سرمایه‌گذاری کنید. زیرا در این حالت ابتدا مخاطبان به برند شما اعتماد خواهند کرد و سپس به مشتری شما تبدیل می‌شوند. تولید محتوا می‌توانند در قالب تولید متن، تصویر، ویدیو، توضیح محصول، اینفوگرافی و غیره انجام شود. سپس می‌توانید محتواهای تولیدشده را در فضاهای مختلف مانند وبسایت، وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. با انتخاب استراتژی و زمان‌بندی درست در نهایت محتواهای ارزشمند تولید خواهید کرد که با هدف‌ شناسایی مشتری و رفع نیاز او، سود فراوانی برای شما خواهد داشت و همین مشتریان به دلیل حس اعتماد که با محتوای ارزشمند در آنها ایجاد کرده‌اید، به تقویت برند شما کمک می‌کنند.

بازاریابی محتوایی

قبل از هر چیز باید ببینید مخاطبین شما جز کدام دسته از افراد جامعه هستند و این افراد با  چه نوع محتواهایی ارتباط بیشتری برقرار می‌کنند. سپس بر اساس این داده‌ها و با توجه به موضوع کسب‌وکار خود با تدوین یک استراتژی مناسب بر تولید محتوا تمرکز کنید.

بعد از مشخص کردن بازار هدف، باید ببینید که مخاطبین شما به چه چیزی نیاز دارند و براساس نیاز آنها اقدام به تولید محتوا کنید. سپس باید استراتژی محتوا را مشخص کنید. پیش از تولید محتوا باید برنامه‌ریزی درستی انجام دهید. تا زمانی که برنامه‌ریزی تولید محتوا را انجام ندهید، در بازاریابی محتوایی موفق نخواهید شد. نخست باید مشخص کنید که هدف شما از تولید محتوا چیست. آیا هدف شما فقط این است که در مدتی محدود مشتریان را با نام برند خود آشنا کنید، یا می‌خواهید آگاهی مشتریان را در طولانی مدت بالا ببرید و بر ارائه خدمات خوب و در نتیجه به وجود آوردن مشتریان وفادار تمرکز کنید؟

بعد از مشخص شدن بازار هدف، نیازهای مشتری و استراتژی محتوا، باید بودجه و اعضای تیم تولید محتوا را مشخص کنید. بودجه‌بندی صحیح برای تولید محتوای مناسب و ایده‌آل امری ضروری است و حتماً باید از افراد متخصص در این زمینه استفاده کنید. اگر بودجه کافی برای استخدام افراد متخصص ندارید، می‌توانید با برون‌سپاری تولید محتوا و به کارگیری افراد متخصص به‌صورت پروژه‌ای آغاز کنید. تلاش کنید برای تولید محتوای مناسب، وقت و ارزش کافی اختصاص دهید، زیرا تنها در این صورت محتوای شما اثربخش خواهد بود.

    محتوایی که در راستای برندسازی تولید می‌کنید، نشان‌دهنده برند شماست و تصویر دقیقی از آن نشان می‌دهد. پس اگر در تولید محتوا غیرحرفه‌ای عمل کنید، برای مخاطبین نیز غیرحرفه‌ای به نظر می‌رسید.

پیش‌نیاز دوره

  • مدرک تحصیلی دیپلم
  • توانایی استفاده از اسمارت فون android / iPhone
  • آشنایی اولیه با مفاهیم مقدماتی بازاریابی
  • علاقه‌مندی به شروع یک بیزنس شخصی کوچک یا متوسط

مهارت‌های اکتسابی بعد از گذراندن دوره

  • تحلیل عناصر برند
  • نشانه‌شناسی برند
  • تعریف استراتژی محتوای برند
  • تحلیل نقاط آسیب‌پذیر یک برند
  • آشنایی با هویت یکپارچه بصری برند
  • محتوای برندبوک
  • سناریوسازی و داستان‌پردازی
  • مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی
  • تسلط کامل به مفاهیم بازاریابی و تبلیغات
  • توانایی افزایش فالوور در اینستاگرام، لینکدین و تلگرام
  • توانایی نگارش مقاله به زبان‌های فارسی و انگلیسی
  • توانایی تولید محتوای جذاب و خلاقانه
  • توانایی نوشتن کپی‌های انحصاری و خاص
  • توانایی تدوین استراتژی محتوا،‌ تقویم محتوا و برنامه بازاریابی دیجیتال

 

توضیحات

از جمله وظایف کارشناس محتوای برند، ایجاد احساس اعتماد در مشتریان، خلق روابط پایدار با آنها و در نتیجه افزایش فروش محصول و خدمات و افزایش سهم برند از بازار مصرف است. متخصصان معتقدند یک کارشناس محتوای برند باید بر تمامی فعالیت‌‌های بازاریابی، تبلیغات، روابط عمومی و غیره در یک کسب‌و‌کار نظارت کند تا «پیامی» که به مشتریان و مخاطبان هدف منتقل می‌شود، هم‌راستا با هویت، ارزش‌ها و اهداف برند ‌باشد.

مشاوران برندسازی از طریق محتوا با جمع‌آوری داده‌ها، انجام تحقیقات بازار برای شناسایی بازارهای هدف، ارزیابی احساسات مصرف‌کنندگان، طراحی استراتژی رقابتی، ارزیابی روند کسب‌وکار و ارزیابی ارزش محصول کار را شروع می‌کنند. مشاوران همچنین می‌توانند معیارهایی وضع کنند که نشان دهند نیازها و اهداف یک شرکت همسو هستند یا خیر.

این تحقیقات به تدوین استراتژی کلی برند کمک می‌کند و براساس آن شیوه طراحی لوگو و بسته‌بندی، قیمت‌گذاری، یافتن جایگاه محصول، تبلیغات و پیام‌رسانی خدمات مشتری تعیین می‌شود. تصمیمات درباره مکان توزیع محصول، انتخاب بهترین رسانه برای تبلیغات و تعیین پیام هر محصول برای گروه‌های مختلف مصرف‌کننده بر اساس نظر مشاوران برندسازی گرفته می‌شود.

سرفصل‌های دوره

مفاهیم اساسی بازاریابی برند:

شناخت ژن، دی‌ان‌ای و عناصر تشکیل‌دهنده برند

فهم مقوله تمایز (Differentiation) و یافتن جایگاه (Positioning)

اصول علم برندسازی در بازارهایB2B  و B2C

الگوی حلقه‌ای برند، معماری برند و پرتفولیوی برند

مدلهای برندینگ:

مفهوم ارزش ویژه برند (Brand Equity) و تئوری کوین لین کِلر

تحلیل مدل CBBE در خلق ارزش ویژه برند

منشور هویت برند (Brand Identity)

ارتباطات برند

نقاط تماس برند (Touch Points)

خلق محتوای برندساز:

بخش‌بندی بازار و شناخت پرسونای مناسب برند

استراتژی ساخت محتوای تیپ‌های مختلف برند

ساخت محتوای رایگان از طرف مشتریان برند

چرخه عمر محتوای برند

انتخاب سفیر، سلبریتی و کاراکتر برند

مطالعه موردی نمونههای برتر ایران و جهان:

تحلیل نمونه‌های موفق برندسازی با استفاده از محتوا در ایران و جهان

 

بازار کار

·        برندسازی شخصی

·        بیزینس‌های کوچک و متوسط

·        استارتاپ‌ها

·        بخش خصوصی

آینده بازاریابی در ایران و جهان، بازاریابی دیجیتال است که خلق محتوا بخش اصلی آن است. این آینده جذاب از نظر درآمد و شیوه کار، آزادی فردی شاغلین را تضمین می‌کند. استخدام شدن به‌عنوان کارشناس تولید محتوا طرفداران زیادی دارد، زیرا این شغل به‌راحتی به‌صورت دورکاری یا پاره‌وقت قابل انجام است.

مجتمع فنی تهران :اگر توانایی نویسندگی در بلاگ‌ و وبسایت را دارید یا با روش‌های تولید محتوای نوشتاری، بصری و ویدیویی آشنا هستید، می‌توانید با گذراندن دوره آموزشی بازاریابی محتوا و دیجیتال مارکتینگ، به‌سادگی به‌عنوان کارشناس تولید محتوا استخدام شوید.

 

پربازدیدترین مقالات