جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲
۱۱k

هفت روش حسابداری برای کنترل مشاغل آنلاین و اینترنتی

مقدمه

در این مقاله با شما هرماه خواهیم بود با هفت روش حسابداری برای کنترل مشاغل آنلاین و اینترنتی که مطمئنا مورد نیاز هر حسابداری خواهد بود.با توجه به گسترده شدن میزان علاقه و برآورده شدن نیازهای افراد در فضای مجازی، شاهد افزایش روز افزون مشاغل اینترنتی و آنلاین هستیم.

مجتمع فنی تهران : مشاغل اینترنتی از جهات مختلف، مثل تبلیغات ارزان یا عدم داشتن هزینه  اجاره فضا برای صاحب کسب و کار و خرید کردن در زمان کوتاه و صرفه جویی برای مشتریان می توانند سودمند باشند؛ بنابراین با توجه به حجم معاملات در فضای مجازی می‌توان گفت که حتی بهترین مشاغل بدون یک حسابدار خوب امکان رشدشان مبهمو امکان سقوط‌شان بسیار است. واضح است که با پیشرفت کسب و کار موردنظر، صاحبان آن با داده های مالی بیشتری مواجه می شوند بطوری که دیگر خودشان از عهده کنترل کردن آن ها بر نمی‌آیند، اینجاست که نیاز به یک حسابدار بیش از پیش حس می‌شود. در ذیل به هفت روش حسابداری(آموزش حسابداری) برای کنترل مشاغل آنلاین و اینترنتی پرداخته می شود:

 

 

1)     در حال حاضر نرم افزارهای حسابداری بسیاری وجود دارند که به شما این امکان را می دهد تا امور مالی خود را به صورت بهینه اداره کنید. بهتر است باکمک کارشناس متخصص نرم افزاری را برای این کار انتخاب کنید که میزان فروش، هزینه و موجودی شما را ردیابی کرده و محاسبات لازم را برای شما به انجام برساند و برای شما فاکتور نیز ایجاد کند. درضمن درنظرداشته باشید که نرم افزار مورد نظر از پشتیبانی موثر و شایسته برخوردارباشد.

2)     با در نظر گرفتن اینکه اغلب افرادی که مشغول کسب و کار آنلاین هستند، حساب جداگانه و مخصوصی که فقط مربوط به کسب و کارشان باشد، ندارند؛ یکی از مهم ترین اقداماتی که به عنوان یک حسابدار، برای کسب و کار آنلاین باید به انجام برسانید این است که  حساب بانکی جداگانه ای برای کسب و کار مورد نظر ایجاد کرده تا بتوانید با استفاده از اطلاعاتی مربوط به میزان مبلغ وارد یا خارج شده از حساب، جریان نقدی را در نظر داشته باشید و بتوانید میزان سود و زیان را محاسبه کنید.

 

3)     یکی از موارد قابل توجه در مورد کسب و کار اینترنتی، غیرقابل پیش بینی بودن لحظه ای سفارش ها می باشد در حالی که وظیفه حسابدار این است که دائماً موجودی مواداولیه یا خود محصول را بررسی و مدیر کسب و کار را نسبت به آن مطلع کند؛ چون موجودی در  دانش حسابداری برابر با پول است. نکته ی مهم دیگر اینکه چون در کسب و کار اینترنتی، محصول معمولاً با پست یا پیک ارسال می شود؛ باید همیشه این موضوع را در نظر بگیریم که اگر محصول تا رسیدن به مشتری خراب شود، آیا محصول اضافه در انبار برای جایگزین کردن موجود است یا خیر. اگر نیست به شارژ کردن آن اقدام کنیم.

4)     ممکن است که هزینه های مربوط به حمل و نقل کالاها نیز به محاسبات مالی/ شما افزوده شود. برخی از کسب و کارهای آنلاین به منظور جذب مشتری بیشتر و تبلیغات ممکن است که هزینه ارسال رایگان را برای مشتریان خود در نظر بگیرند. در چنین موقعیتی حسابدار باید محاسبه کند که آیا در این صورت به چقدرسود مورد نظر نزدیک می شود. اگر سوددهی در این صورت مغایر با برنامه ریزی بود، می توانیم با انجام قرارداد با اداره پست و پرداخت هزینه کمتر، سود را افزایش دهیم.

5)     تعیین میزان مالیات پرداختی بخش مهمی از فعالیت حسابدارها در تجارت و کسب و کار(از جمله مشاغل آنلاین) محسوب می‌شود. وظیفه حسابداران در این مواقع بیشتر به چشم می‌آیند؛ یعنی در صورتی که شما محصولات و خدمات خود را به سراسر دنیا می فروشید، پس باید به تنظیم نرخ مالیات بپردازید  و یا اگر محصول خود را وارد می‌کنید باید هزینه های گمرک را محاسبه کنید.

6)      بودجه و برنامه ریزی اساس اداره تجارت است. به خصوص در ابتدای شروع کار، تامین هزینه های ثابت به گونه ای که منجر به سود شود، بسیار اهمیت دارد که این مهم وظیفه ی حسابدار کسب و کار آنلاین است. برای مثال در ابتدای شروع کار که هزینه های غیرقابل پیش بینی وجود دارد و  سود دهی کم است، می توان به استفاده  از مواد اولیه ارزان تر، نیروی کار ارزان و شیوه های حمل و نقل ارزان تر اشاره کرد که وظیفه شناسایی و معرفی آن ها به عهده حسابدار است.

7)     برای اطمینان از اینکه حسابداری شما در کسب و کار آنلاین به درستی پیش می‌رود، سوابق تمام معاملات مالی خود را نگه دارید. تمام رسید ها، صورتحساب ها و هر چیز دیگری که درآمد و هزینه ها را نشان می دهد باید نگه داری شود. می‌توان آن ها را در دفاتر با استفاده از نام دقیق و تاریخ  یا به صورت دیجیتالی با اطلاعات کامل در کامپیوتر نگهداری کرد که در این صورت بهتر است همیشه یک بک آپ برای اطمینان بیشتر از آن ها تهیه کرد. نگهداری منظم اسناد باعث صرفه جویی در وقت و بالا رفتن دقت شما خواهد شد.

 گردآورنده: دکتر داریوش طهماسبی آقبلاغی

 

 

پربازدیدترین مقالات