جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}

کودک و نوجوان

آموزش رباتیک برای کودکان شامل چه مواردی است؟
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲
چالش‌های والدین در آموزش رباتیک برای کودکان
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲
هنر برای کودکان
شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
آموزش رباتیک برای کودکان شامل چه مواردی است؟
۵۵۱

بهترین فایده آموزش رباتیک برای کودکان این است که شیوه یادگیری رباتیک و فناوری‌های و علوم مربوط به آن مانند کدنویسی در مقایسه با شیوه سنتی کلاس‌های درسی برای کودکان بسیار جذاب‌تر است.

سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲
ادامه
چالش‌های والدین در آموزش رباتیک برای کودکان
۸۳۱

در آموزش رباتیک برای کودکان رویکرد یادگیری رو به جلو و پله به پله بسیار مهم است، وگرنه آنها علاقه خود را به این رشته از دست می‌دهند و اگر پروژه نتیجه‌بخش نباشد، آنها را خسته خواهد کرد.

چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲
ادامه
هنر برای کودکان
۱k

هنر برای کودکان مسیری را باز می‌کند که می‌توانند در آن مسیر با خود و پیرامون خود منطبق شوند، نیازها و خصوصیات خود را بشناسند، با محیط ارتباط برقرار کنند و با پیرامون خود به هماهنگی برسند.

شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
ادامه
فرصت‌ها و چالش‌های مدل زبانی بزرگ در آموزش
۲k

فناوری زیربنایی مدل زبانی بزرگ کلید نوآوری‌های آینده است و علی رغم دیدگاه‌های انتقادی و حتی ممنوعیت آن در مناطق مختلف، مدل زبانی بزرگ امری مهم و غیرقابل انکار در حوزه آموزش است.

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
ادامه
تأثیر هوش مصنوعی بر آموزش نوجوانان
۲k

هوش مصنوعی چگونه به تطبیق‌پذیری اجتماعی نوجوانان کمک می‌کند؟ در سال‌های اخیر علاوه بر سایر فناوری‌ها، هوش مصنوعی نیز که یک فناوری جدید است و بر پایه فناوری اطلاعات استوار است در امر آموزش به کار گرفته شده است

شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
ادامه
تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر کودکان و نوجوانان
۱k

در این پژوهش به آثار مثبت و منفی شبکه‌های اجتماعی بر رشد کودکان و نوجوانان پرداخته شده است. این پژوهش، نتایج آثار مختلفی را در حوزه‌های مرتبط با شبکه‌های اجتماعی و ارتباط آن با سرمایه‌های اجتماعی، امنیت شخصی کودکان و نوجوانان، سلامت روانی آنها و عملکرد آنها در یادگیری و آموزش را مورد بررسی قرار می‌دهد.

دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
ادامه
تأثیر بازی‌های رایانه‌ای خشن بر دانش‌آموزان
۱k

بازی‌های رایانه‌ای خشن می‌توانند بر رفتار کودکان تأثیر منفی داشته باشند. پرداختن بیش از حد به این بازی‌ها باعث کاهش روابط اجتماعی کودکان و تأثیرات منفی بر خلق‌وخو و احساسات آنها می‌شود تحقیقات نشان داده‌اند بازی‌‌های رایانه‌ای خشن تأثیری مستقیم بر احوالات دانش‌آموزان دارند و باعث واکنش‌های عصبی و درگیری آنها با هم‌سالان‌شان می‌شوند. این بازی‌ها رفتارهای سالم اجتماعی کودکان را کاهش می‌دهد و آنها را منزوی می‌کند.

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
ادامه
تأثیر متاورس بر کودکان چیست؟
۶k

متاورسی که امروز می‌شناسیم چندان با متاورس خالق این مفهوم، یعنی نیل استیونسون متفاوت نیست. هرچند این متاورس هنوز به‌طور کامل وجود ندارد،‌ می‌توانیم آن را به‌مثابه چهل‌تکه‌ای از دنیاهای مجازی تصور کرد که در فضای آنلاین وجود دارند. تحقیقات جدید نشان داده‌اند که محققان چندان به تأثیر متاورس بر کودکان امیدوار نیستند. اما در نهایت این امر بسیار به والدین و مربیان بستگی دارد که به کودکان خود کمک کنند تجربه‌ای امن و سازنده از متاورس داشته باشند.

دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
ادامه
آموزش مهارت‌های زندگی و اعتیاد (بخش دوم)
۳k

برنامه آموزش مهارت‌های زندگی، مهارت‌های اجتماعی و فردی مربوط به مقاومت در برابر وسوسه مصرف مواد مخدر را آموزش داده و شایستگی‌های فردی و جمعی را افزایش می‌دهد. در این مطلب به بررسی کلی مبانی نظری برنامه آموزش مهارت‌های زندگی می‌پردازیم و اجزای اصلی و روش‌های این برنامه را مورد بررسی قرار می‌دهیم. یافته‌های حاصل از بیش از دو دهه تحقیق و ارزیابی، از جمله نتایج مطالعات انجام‌شده در مورد اثربخشی برنامه آموزش مهارت‌های زندگی در مقیاس کوچک و بزرگ در جمعیت‌های مختلف نوجوانان نشان می‌دهد که این برنامه بر کاهش مصرف سیگار، الکل و ماری‌جوانا و همچنین در کاهش مصرف چندگانه مواد مخدر غیرمجاز اثربخش بوده است و آثار پیشگیرانه آن تا پایان دوران دبیرستان پا بر جا باقی می‌مانند. البته لازم به ذکر است که برای درک مکانیسم میانجی‌هایی که در اثربخشی برنامه آموزش مهارت‌های زندگی مؤثر هستند نیاز به تحقیقات بیشتری وجود دارد. همچنین در مورد راه‌های گسترش استفاده از برنامه آموزش مهارت‌‌های زندگی در مدارس به تحقیقات بیشتری نیاز است.

دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲
ادامه
آموزش مهارت‌های زندگی و اعتیاد (بخش نخست)
۹۱۷

مصرف الکل، توتون و سایر مواد مخدر مشکلاتی جدی هستند که اغلب در دوران نوجوانی آغاز می‌شوند. خوشبختانه در دو دهه اخیر پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در توسعه برنامه‌های مؤثر پیشگیری از سو مصرف مواد در نوجوانان حاصل شده است. برنامه‌ آموزش مهارت‌های زندگی یکی از مؤثرترین برنامه‌ها برای پیشگیری اولیه از سو مصرف مواد مخدر در نوجوانان است که عوامل خطرآفرین و شیوه مراقبت در برابر خطرات را مورد توجه قرار می‌دهد و مسائلی را که با شروع مصرف مواد مخدر مرتبط هستند بررسی می‌کند.

دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲
ادامه
اهمیت آموزش مهارت‌‌های زندگی برای کودکان و نوجوانان
۲k

توانایی افراد در برآورده کردن نیازها و خواسته‌‌های جامعه کنونی، از طریق آموزش مهارت‌‌های زندگی تقویت می‌شود و افراد به کمک این آموزش‌‌ها بهتر می‌‌توانند با مسائل و چالش‌‌هایی که با آنها دست به گریبان هستند کنار بیایند.

شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲
ادامه
لزوم استعداد یابی و انتخاب راه درست برای آینده فرزندان
۳k

استعداد یابی فرزندان یکی از مهم ترین دغدغه هایی است که والدین با آن دست و پنجه نرم می کنند. حتی ممکن است برای برخی از خانواده ها این مسئله به یک کابوس بدل شود. این که چطور و از چه راهی می توانند استعداد فرزند خود را کشف کنند و او را در مسیر رشد آینده قرار دهند. یاد گرفتن یک مهارت لازمه قرار گرفتن در این مسیر است. مهارت هایی که در مدارس به فرزندان داده نمی شود و نیاز است که والدین خودشان آستین بالا بزنند و جایی را برای فرزندانشان پیدا کنند. آموزشگاه معتبری که بچه ها بتوانند در آنجا علاقه علمی، هنری و فرهنگی خود را دنبال کنند.

شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲
ادامه
تأثیرات آموزش آنلاین بر کودکان ونوجوانان در دوران همه‌گیری ویروس کوید ۱۹- قسمت اول
۱k

همه‌گیری بیماری کوید ۱۹ باعث شده است دولت‌ها در جاهای مختلف دنیا سیاست‌های جدیدی در راستای شکستن زنجیره انتقال این ویروس اتخاذ کنند این امر مستلزم تغییرات کلی در شیوه آموزش دانش‌آموزان و تبدیل آموزش سنتی و رو در رو به آموزش آنلاین است. در این مقاله به تاثیرات آموزش آنلاین بر کودکان و نوجوانان می پردازیم.

دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲
ادامه
هفت مهارت ضروری زندگی برای موفقیت فرزند شما
۱k

مهارت‌های زندگی با پیشرفت فرزندان شما رابطه مستقیم دارند و در موفقیت آنها در آینده اثرگذار هستند. مهم‌ترین مهارت‌های زندگی را که باید به فرزندان خود بیاموزید بشناسید و ببینید چگونه باید آموختن این مهارت‌ها را در برنامه روزانه خود و فرزندتان بگنجانید.

دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲
ادامه
چگونه میتوان کودکان را به صحبت کردن به زبان انگلیسی تشویق کرد و اعتماد به نفس آنها را بالا برد؟
۲k

به طور کلی صحبت کردن به زبان انگلیسی برای برخی کودکان بسیار دشوار است. برخی دیگر از صحبت کردن به زبان انگلیسی خجالت می‌کشند. برخی نیز احساس می‌کنند باید زبان انگلیسی را بدون هیچ‌ اشتباهی و به‌طور کامل و صحیح صحبت کنند. شما می‌توانید با ایجاد محیطی مثبت و دلگرم‌کننده در خانه، به کودک خود کمک کنید و اعتماد به نفس او را بالا ببرید تا بتواند خود را در محیطی انگلیسی‌زبان حس کند.

دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲
ادامه
والدین چگونه می‌توانند فرزندانشان را در مسیر زبان‌آموزی حمایت کنند؟
۴k

شما می‌توانید با تشویق کردن و فرصت دادن، اعتماد به نفس و انگیزه یادگیری را در فرزندتان افزایش دهید. یادگیری آسان‌تر با تشویق در خانه میسر می‌شود. حتی می‌توانید همراه فرزندتان زبان انگلیسی را یاد بگیرید. اگر برای یادگیری یک زبان جدید هیجان کافی داشته باشید، فرزند شما نیز شور و شوق بیشتری برای یادگیری خواهد داشت.

شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲
ادامه
مهارت آموزی کودکان در مراکز تخصصی را جدی می گیرید؟
۵k

مجتمع فنی تهران بیش از چهل است که در زمینه آموزش علوم مختلف و انواع هنرها سابقه دارد. این مرکز تخصصی این بار به سراغ نسل جدید رفته است تا برای اعتلای فرهنگ و هنر و اشاعه علم در میان کودکان و نوجوانان قدم های مؤثری برداشته و مهارت آموزی را در برنامه های خود گنجانده است.

چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲
ادامه
اهمیت آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان
۵k

آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان موضوع مهمی است که این روزها در جهان بسیار مورد توجه قرار گرفته است. آموزش برنامه‌نویسی به کودکان و نوجوانان ، تنها معطوف به آموزش یک مهارت ویژه برای زندگی در عصر فناوری‌های دیجیتال نیست، بلکه از نظر روانشناسی و علوم شناختی مزایای زیادی دارد.

یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲
ادامه