جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}

فناوری اطلاعات و ارتباطات

کلان‌داده: راهی برای بهبود عملکرد کسب‌وکارها
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
راهنمای جامع سئو موبایل (بخش دوم)
چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲
راهنمای جامع سئو موبایل (بخش نخست)
چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲
کلان‌داده: راهی برای بهبود عملکرد کسب‌وکارها
۹۷

آینده کلان‌داده بستگی به توانایی سازمان‌ها در ارزیابی کیفیت داده‌های خود دارد. از آنجایی که کسب‌وکارها بیش از پیش برای تصمیم‌گیری به کلان‌داده‌ها متکی می‌شوند، باید کیفیت داده‌های آنها بالا باشد.

سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
ادامه
راهنمای جامع سئو موبایل (بخش نخست)
۱۱۷

پاراگراف‌های طولانی به سئو موبایل آسیب می‌زنند و لازم است از فضاهای خالی زیاد استفاده کنید، در نزدیکی عناصر تعاملی وب‌سایت، فضای خالی کافی بگذارید تا کار با آن برای کاربران موبایل ساده باشد.

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲
ادامه
راهنمای جامع سئو موبایل (بخش دوم)
۹۸

کوچک‌ترین مشکلات فنی وب‌سایت مانند خطای ۴۰۴ به سئو موبایل آسیب می‌رسانند و در صفحات کوچک موبایل قابل رؤیت هستند به همین دلیل لازم است هرچه سریع‌تر آنها را شناسایی و برطرف کنید.

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲
ادامه
مشاغل حوزه امنیت سایبری
۶۲۷

بیشتر مشاغل حوزه امنیت سایبری به مدرک کارشناسی حوزه‌های مرتبط به رایانه نیاز دارند، اما  دوره‌های آزاد امنیت سایبری می‌توانند امنیت شبکه، عیب‌یابی دیجیتال و مدیریت ریسک را آموزش دهند.

یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲
ادامه
برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال چه مسیری را باید طی کنید؟
۱k

مهارت‌های مورد نیاز برای بازاریابی دیجیتال موفق شامل توانایی تحلیل داده، مدیریت تبلیغات، تولید محتواهای متنی و غیرمتنی، تحلیل نتایج، بازاریابی، بهینه‌سازی موتور جستجو و مهارت تعامل مؤثر می‌شوند.

چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲
ادامه
چطور مهندس بینایی ماشین شوید؟
۱k

بینایی ماشین یکی از محبوب‌ترین فناوری‌های جهان است که تقاضا برای آن بسیار است. اگرچه شروع کار در این حوزه چندان آسان نیست، اما اگر اصول آن را به‌خوبی فرا بگیرید و بر آنها مسلط شوید، می‌توانید در این حوزه مشغول به کار شوید.

سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲
ادامه
یادگیری و موارد استفاده بینایی ماشین
۹۹۹

بینایی ماشین یک نوآوری بسیار پیشرفته در حوزه کلی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است و با افزایش تقاضا برای این دو فناوری، بینایی ماشین نیز به مرکز توجه در بخش‌های مختلف تبدیل شده است.

یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲
ادامه
حمله سایبری و کسب‌وکار کوچک شما
۲k

حمله سایبری نوعی شیوه نقض حریم اینترنتی است و در این مقاله توضیح می‌دهیم که چرا کسب‌وکارهای کوجک بیشتر از سایر شرکت‌ها و افراد در معرض حمله سایبری قرار دارند و راه حل جیست.

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
ادامه
یادگیری ماشین در مراقبت‌های قلبی
۲k

یادگیری ماشین یکی از روش‌های کارآمد پیش‌بینی بیماری است و به تکنیکی اشاره دارد که بر مبنای آموزش و آزمایش ساخته شده است و در حوزه هوش مصنوعی و یکی از حوزه‌های گسترده یادگیری قرار دارد.

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
ادامه
ظهور E-A-T گوگل
۱k

E-A-T گوگل در واقع آینده سئو محسوب می‌شود و کسب‌وکارها باید محتواهای دقیق، درست و باکیفیت تولید کرده و از این ابزار قدرتمند برای افزایش موفقیت خود در حوزه سئو استفاده کنند.

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
ادامه
هوش مصنوعی و ورزش
۱k

هوش مصنوعی از سیستم‌های فروش بلیط گرفته تا آمار بازیکنان، در حوزه‌های فراوان باعث افزایش قابل توجه تعامل دوست‌داران ورزش شده است و استراتژی‌های بازی‌های ورزشی را توسعه داده است.

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
ادامه
مزایا و معایب رباتیک
۴k

برخی ربات‌ها به‌تنهایی می‌توانند کارها را انجام دهند و برخی دیگر لزوماً برای انجام کارهای مختلف باید توسط انسان کنترل شوند. ربات‌ها در اصل ابزارهایی خودکار هستند که می‌توانند مانند انسان عمل کنند.

شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
ادامه
چرا ChatGPT ما را مبهوت کرده است؟
۲k

بات هوش مصنوعی ChatGPT می‌تواند به پرسش‌ها پاسخ دهد، مقاله بنویسد، متن‌ها را خلاصه کند و نرم‌افزار بنویسد. اما در ژرفای خود نمی‌داند چه چیزی درست است و چه چیزی غلط.

شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
ادامه
ChatGPT چیست؟
۱k

ChatGPT نوعی هوش مصنوعی‌هایی است که محتوا تولید می‌کنند و به کاربران امکان می‌دهند دستور خود را به شکل متن وارد کنند و در عوض متنی تعاملی دریافت کنند که گویی انسان آنها را ساخته است.

شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
ادامه
ایده وب ۴.۰
۱k

جهش بزرگ بعدی در استفاده از وب که به آن وب ۴.۰ می‌گویند، شکاف بین رایانه و ذهن را از میان برمی‌دارد. پیش‌بینی جسورانه درباره وب ۴.۰ این است که آن را «وب همزیستی» می‌نامد، یعنی تعاملی مبتنی بر همزیستی بین انسان و ماشین. در آینده هوش مصنوعی به‌اندازه کافی پیشرفت خواهد کرد که بتواند افکار ما را تفسیر کند و براساس آن جستجوی موفق در وب انجام دهد.

شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲
ادامه
کاربردهای متاورس در آموزش
۱k

به خانواده بزرگی بپیوندید که هرساله با طی کردن دوره‌های مجتمع فنی تهران، مسیر کسب درآمد و تحول‌آفرینی را برای خود هموار کرده‌اند. مجتمع فنی تهران دریچه ورود آسان به بازار کار است. با شرکت در دوره‌های کوتاه‌مدت مجتمع فنی تهران و دریافت مدارک معتبر و بین‌المللی می‌توانید با اعتماد به نفس وارد بازار کار شوید و به‌سرعت به درآمد مطمئن برسید.

شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲
ادامه
وب ۳.۰ و آموزش(قسمت دوم)
۱k

مفهوم فناوری‌های وب ۳.۰ و وب ۲.۰ و کاربردهای آنها در مراکز آموزشی، موضوعی است که در سال‌های اخیر در حوزه آموزش از اهمیت روزافزونی برخوردار شده است. وب ۳.۰ که گاه به آن «وب معنایی» یا «وب سه‌بعدی» می‌گویند به معنای استفاده از فناوری‌های جدید برای معنا بخشیدن به محتواها از جمله محتواهای آموزشی و توسعه روش‌های تعامل با محیط است. در وب معنایی محتواها شما را می‌یابند نه برعکس. به جای اینکه شما اطلاعات را بر اساس کلیدواژه‌ها پیدا کنید، فعالیت‌ها و علایق شما تعیین می‌کنند که کدام اطلاعات برای شما نمایش داده شوند و در چه قالبی. همچنین در وب معنایی مجرای دلخواه شما برای دریافت اطلاعات بر اساس فعالیت‌ها و علایق شما مشخص می‌شود.

دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲
ادامه
وب ۳.۰ چیست؟
۱k

وب ۳.۰ بسیار غیرمتمرکز است و توسط یادگیری ماشینی، هوش مصنوعی و فناوری بلاک‌چین هدایت می‌شود. نتیجه آنکه ارتباطات انسانی در وب مانند دنیای واقعی است. کاربران کنترل داده‌ها و محتواهای دیجیتال خود را در اختیار خواهند داشت و می‌توانند داده‌های خود را بفروشند یا با آنها معامله کنند بدون اینکه حق مالکیت خود را از دست بدهند، حریم خصوصی خود را در خطر بیندازند یا به واسطه‌ها نیاز داشته باشند.

شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲
ادامه
عنوان: NSX چه خدمات و ویژگی‌هایی ارائه می‌کند؟
۲k

همان‌گونه که در مقاله گذشته به آن اشاره کردیم، VMware NSX-V یک زیرساخت مجازی‌سازی شبکه است که امکان پیاده‌سازی شبکه‌های نرم‌افزار محور را فراهم می‌کند و یکی از مولفه‌های کلیدی معماری مراکز داده نرم‌افزار محور است. با این‌حال، قبل از آن‌که به دنیای هیجان‌برانگیز مجازی‌سازی شبکه با NSX وارد شویم، بهتر است اطلاعات کلی در ارتباط با برخی از ویژگی‌ها و خدمات ارائه شده توسط این فناوری ارائه کنیم.

یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲
ادامه
آشنایی کلی با مفهوم مجازی‌سازی شبکه
۴k

پیاده‌سازی شبکه‌های امروزی شباهت زیادی به ساخت جاده‌ها و بزرگراه‌ها در یک شهر دارد. زمانی‌که فرآیند طراحی و پیاده‌سازی بزرگراه‌ها و جاده‌ها تکمیل و وارد فاز عملیاتی شد، گسترش، حذف یا جایگزینی آن‌ها بدون تاثیرگذاری بر ترافیک امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل باید آینده‌نگر باشید و زیرساختی انعطاف‌پذیر پیاده‌سازی کنید تا امکان گسترش آن در آینده فراهم باشد. چنین قاعده‌ای در ارتباط با شبکه‌های سنتی یک مرکز داده نیز صدق می‌کند. شبکه‌ها باید به شکل بهینه و انعطاف‌پذیر آماده شوند تا هر زمان نیاز بود امکان پیاده‌سازی تغییرات فراهم باشد.

شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲
ادامه
آشنایی با Cloud Computing
۷k

رایانش ابری (Cloud computing) مدل رایانشی بر پایهٔ شبکه‌های رایانه‌ای مانند اینترنت است که الگویی تازه برای عرضه، مصرف و تحویل خدمات رایانشی (شامل زیرساخت، نرم‌افزار، بستر، و سایر منابع رایانشی) با به‌کارگیری شبکه ارائه می‌کند.

شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲
ادامه