جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}

برق و الکترونیک

امواج مادون قرمز: ویژگی‌ها و کاربردهای اصلی
چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲
ای‌پلن Eplan سیستم مهندسی یکپارچه
چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲
صفحه‌های نمایش لمسی و حسگرهای نرم‌افزاری
یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲
ای‌پلن Eplan سیستم مهندسی یکپارچه
۱۵۶

ای‌پلن Eplan در شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی پروژه‌ها استفاده می‌شود، راه حل‌های مهندسی آن فرایند کنترل و مهندسی سیستم‌ها را صنعتی و بهینه می‌کند و امکان خطا، زمان و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲
ادامه
امواج مادون قرمز: ویژگی‌ها و کاربردهای اصلی
۱۷۵

امواج مادون قرمز طول موج بیشتر و فرکانس کمتری از امواج مرئی دارند و به همین دلیل در طیف مغناطیسی بعد از امواج مرئی و رنگ سرخ قرار می‌گیرند که نسبت به سایر رنگ‌ها کمترین شکست را دارد.

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲
ادامه
صفحه‌های نمایش لمسی و حسگرهای نرم‌افزاری
۹۵۵

صفحه‌های نمایش لمسی خازنی در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و در زیر صفحه شیشه‌ای این دستگاه‌ها ردیف‌ها و ستون‌هایی از ماده‌ای رسانا اما شفافی مانند سیم قرار دارند.

یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲
ادامه
راه‌حل‌های افت ولتاژ آی.سی
۱k

افت ولتاژ چالش مهمی برای طراحی تراشه‌های بهینه‌تر است که در آنها از گره‌های پردازشی پیشرفته استفاده می‌کنند و از سوی دیگر افت ولتاژ ممکن است در برخی موارد باعث خطاهای عملیاتی شود.

شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۲
ادامه
SIMATIC S7 چیست؟
۸۹۳

SIMATIC S7 به شما کمک می‌کند وظایف مهندسی خود را در مورد کنترلگرهای SIMATIC به‌طور بی‌واسطه و کارآمد انجام دهید و شفافیت، رابط کاربری هوشمند و گردش ساده کارها را محقق کرده است.

یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
ادامه
رویت ام.ای.پی در مدل‌سازی ساختمان
۲k

نرم‌افزار رویت ام.ای.پی به ایجاد مدل‌های سه‌بعدی برای اجزای مکانیکی، الکترونیکی و لوله‌کشی ساختمان کمک می‌کند و به سازندگان امکان می‌دهد مدل‌های خود را با هم مبادله و ارتباط مؤثر برقرار کنند.

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
ادامه
شکل موج و نظریه مدار جریان متناوب یا ای.سی
۲k

شکل موج ای.سی در نظریه مدار بیشترین کاربرد را دارد و موجی سینوسی است و به شکل منبع ولتاژ یک نیروی محرکه الکتریکی (EMF) تولید می‌کند که قطبی بودن آن در فواصل زمانی معکوس می‌شود.

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
ادامه
اصول نیروی مغناطیسی چه هستند؟
۵k

آهنربا یا مغناطیس را از مواد فرومغناطیسی می‌سازند که مواد دیگر و عمدتاً فلزات را جذب یا دفع می‌کنند. نیروی مغناطیسی نیرویی است که آهنرباها هنگام جذب یا دفع یکدیگر به هم اعمال می‌کنند.

شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
ادامه
کاربردهای اعداد باینری یا دودویی
۵k

سیستم اعداد باینری یا دودویی یک سیستم شماره‌گذاری بر پایه عدد ۲ در مدارهای دیجیتال است که از مجموعه قوانین مشابهی در ریاضیات پیروی می‌کند که سیستم اعشاری یا ده‌دهی از آن بهره می‌برد.

شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
ادامه
نوسان‌سنج چیست؟
۹۶۸

نوسان‌سنج ابزاری قوی برای تست ولتاژ یک سیگنال الکتریکی است. نوسان‌سنج نتیجه سنجش خود را به شکل الگویی موجی‌شکل روی یک گراف نمایش می‌دهد که به شما به‌صورت تصویری نشان می‌دهد که جریان در طول زمان چه رفتاری دارد. در این مقاله می‌خوانید که نوسان‌سنج چطور کار می‌کند و چطور باید از آن برای تست سیگنال الکتریکی استفاده کنید.

شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
ادامه
شناخت قطعات الکترونیکی (بخش سوم)
۱k

مدار الکترونیکی جریان را به منظور تقویت سیگنال، انتقال داده و محاسبات مختلف هدایت و کنترل می‌کند. می‌توان مدار الکترونیکی را با قطعات الکترونیکی مختلف مانند مقاومت‌ها، خازن‌ها، دیودها، ترانزیستورها و غیره ساخت. قطعات الکترونیکی مصرفی در لوازم الکترونیکی مصرفی مانند ماشین حساب، رایانه شخصی، چاپگر، اسکنر، فکس و غیره استفاده می‌شوند و همچنین در دستگاه‌های خانگی مانند یخچال، ماشین لباسشویی، جاروبرقی، مایکروویو و غیره.

شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
ادامه
شناخت قطعات الکترونیکی (بخش دوم)
۱k

ترانزیستور با کنترل ولتاژ اعمال‌شده به یک پایانه، جریانی را که از دو پایانه دیگر عبور می‌کند کنترل می‌کند. ترانزیستورها دو نوع دارند: یکی ترانزیستورهای پیوند دوقطبی (BJT) و دیگری ترانزیستورهای اثر میدانی (FET). در مدارهای الکترونیکی منبع تغذیه دی.سی بسیار ضروری است. قطعات اکترونیکی اصلی با منبع تغذیه دی.سی کار می‌کنند زیرا منبع تغذیه ثابتی است. باطری‌ها نیز نوعی از قطعات الکترونیکی هستند که انرژی الکتریکی را ذخیره می‌کنند. مدار مجتمع یا ای.سی قطعه الکترونیکی ویژه‌ای است که از هزاران ترانزیستور، مقاومت، دیود و سایر قطعات الکترونیکی که روی یک تراشه سیلیکونی کوچک سوار شده‌اند ساخته شده است. مدارهای مجتمع بلوک سازنده دستگاه‌های الکترونیکی امروزی مانند تلفن‌های همراه، رایانه‌ها و غیره هستند.

شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
ادامه
شناخت قطعات الکترونیکی (بخش نخست)
۱k

هر یک از قطعات الکترونیک دست کم دو پایانه دارند که به وسیله آنها به مدار متصل می‌شوند. قطعات الکترونیکی را می‌توان براساس کاربردهای آنها به سه دسته فعال، غیرفعال و الکترومکانیکی تقسیم‌بندی کرد. قطعات الکترومکانیکی از سیگنال‌های الکترویکی برای ایجاد برخی تغییرات مکانیکی مانند چرخش موتور استفاده می‌کنند. دستگاه‌هایی که در آنها فرایندهای الکترونیکی و مکانیکی با هم اتفاق می‌افتند، دستگاه‌های الکترومکانیکی خوانده می‌شوند.

شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
ادامه
مقایسه ای‌پلن و اتوکد الکتریکال
۱k

شرح: در مقایسه ePlan در برابر AutoCAD در مجموع باید توجه داشت که بسته ACADe از ابتدا برای نقشه‌کشی و طراحی مکانیکی و عمرانی تهیه شده است نه برای نقشه‌های الکترونیکی.

دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
ادامه
ابزارها و تجهیزات تعمیر موبایل
۹۲۱

الکتریسیته ساکن از محیط، ابزارها یا بدن تعمیرکار می‌تواند تأثیری مخرب بر اجزای برد موبایل بگذارد. بسیاری از ابزارهای تعمیر موبایل باید در برابر الکتریسیته ساکن مقاوم باشند یا به‌اصطلاح «آنتی‌استاتیک» باشند. ابزارهای مربوط به هویه و لحیم‌کاری نیز بخش اعظم ابزارهای تعمیر موبایل را شامل می‌شوند.

دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
ادامه
راهنمای جامع آلتیوم دیزاینر (بخش دوم)
۱k

هر برد الکترونیکی در آلتیوم دیزاینر از چند قانون طراحی پیروی می‌کند که باعث می‌شوند برد شما با اقتضائات قطعات تولیدشده هماهنگ باشند. همچنین چندین محدودیت را اعمال می‌‌کنند که شانس کار کردن برد الکترونیکی و موفقیت پروژه را بالا می‌برند. طراحی خوب برد الکترونیکی تقریباً همیشه نیازمند به کارگیری این بخش و تنظیمات درست قوانین طراحی است.

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
ادامه
مزایای کنترل فرایند
۱k

اتوماسیون و کنترل فرایند کمک می‌کنند که هر سیستمی در فضای عملیاتی شما با حداکثر بهره‌وری کار کند و کارآمد باشد و همچنین نیاز به دوباره‌کاری و دور ریز محصولات را در بسیاری موارد برطرف می‌کند. وقتی سیستم‌ها و فرایندها اتوماتیک بشوند و بتوانند بدون دخالت انسانی به‌طور خودکار کار کنند، تولیدکنندگان از تجهیزات موجود و فرایندهای تولید بهره بیشتری می‌برند. با ادامه اتوماسیون کنترل فرایند، کارکنان و سیستم‌های بیشتری آزاد خواهند بود تا روی سایر پروژه‌ها و محصولات کار کنند و سوددهی را افزایش دهند. هر سیستم کنترل فرایند با دیگری متفاوت است و این امر به‌ویژه در مورد کنترل فرایند در تولید صادق است. از ابزارهای کنترل فرایند که مخصوص هر سیستم یا کارخانه تولید می‌شوند تا نرم‌افزارهای مبتنی بر فضای ابری، نرم‌افزارها و محصولات بسیار متنوع و مختلفی وجود دارند که می‌توانند در امر کنترل فرایند مفید باشند.

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
ادامه
کنترل فرایند چیست؟
۳k

اگر می‌خواهید در حوزه کنترل فرایند مشغول به کار شوید و دوست دارید بیشتر در مورد اصول کنترل فرایند بدانید و ببینید چگونه از آن استفاده می‌شود، این مقاله برای شما بسیار مفید خواهد بود. در این مقاله به همه موضوعاتی می‌پردازیم که لازم است در مورد کنترل فرایند بدانید و تأکید ویژه‌ای داریم بر کنترل فرایند در حوزه تولید و درک تفاوت آن کنترل فرایند سیستمی. کنترل فرایند لزوماً به‌معنای حذف بازخوردهای انسانی و به کار گرفتن سیستم‌های پیشرفته و خودکار در کارخانجات برای مدیریت خودکار تغییرات جزئی است، بدون اینکه مداخله‌ای غیرمفید و کنترل‌نشده در سیستم رخ دهد.

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
ادامه
راهنمای جامع آلتیوم دیزاینر (بخش نخست)
۲k

آلتیوم دیزاینر یک ویژگی بسیار مهم دارد که به آن بررسی قوانین برق یا ERC (Electrical Rules Check) می‌گویند. این ابزار قابل تنظیم است و خطاهای ممکنی را به شما نشان می‌دهد که ممکن است در شماتیک راه پیدا کنند، مانند بخش‌های شبکه شناور، اتصالات نادرست، اختلاف پورت‌های برق متصل‌شده و غیره. هنگام ساخت شماتیک خود از این ابزار باید به‌طور مداوم استفاده کنید، مانند وقتی که یک بخش از شماتیک را کامل کرده‌اید.

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
ادامه
راهنمای خازن دی‌الکتریک سرامیکی و سایر انواع آن
۱k

برخی انواع خازن دی‌الکتریک مزایای دیگری علاوه‌بر ایجاد چگالی خازنی بالا دارند. آنها گاه ولتاژ شکست بسیار بالا دارند، گاه در جریان ای.سی مفید هستند زیرا به قطبیت خاصی نیاز ندارند و گاه ضریب دمای بسیار پایینی دارند که آنها را برای کاربردهای دقیق‌ به گزینه بهتری تبدیل می‌کند. اگر به دنبال خازن‌هایی با دی‌الکتریک الکترولیتی، پلاستیکی یا حتی پلی‌استر هستید، باید آنها را در بخش ابزارهای قطعات برد الکترونیکی یا برد مدار چاپی جستجو کنید. هنگام انتخاب خازن دی‌الکتریک باید به ظرفیت خازن و ضریب دما، تلورانس، طول عمر خازن، پارازیت‌ها و اندازه خازن توجه کنید و مطابق با موارد استفاده خود، خازن مناسب را انتخاب کنید.

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
ادامه
مدارهای پل وتستون
۲k

پل وتستون یک مدار پایه است که طراحی و مفهوم اصلی آن تقریباً دویست سال قدمت دارد. مدارهای استاندارد زیادی وجود ندارند که در الکترونیک جدید مانند پل وتستون بتوانند امتحان خود را به‌خوبی پس بدهند. سادگی این مدار به همراه کاربری آن تضمین می‌کند که این روند در آینده نیز ادامه داشته باشد. پل‌ وتستون یکی از مدارهایی است که شاید پیشتر به آن برخورد نکرده باشید، اما در درون برخی دستگاه‌ها یا حسگرهایی که از آنها استفاده می‌کنید وجود دارد. برای نمونه تقریباً در همه ترازوهای دیجیتالی از مبدل‌های وزن مبتنی بر پل وتستون استفاده می‌شود. پل وتستون از دو پایه متعادل در یک مدار پل (یعنی دو تقسیم‌کننده ولتاژ) برای ایجاد ارتباط بین ولتاژ در یک مدار پل و مقاومت‌‌های نامشخص در پل وتستون استفاده می‌کند. ساده‌ترین نوع پل وتستون دو پایه یک مدار پل را متعادل می‌کند که یک پایه آن مقاومتی مجهول است.

دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲
ادامه
رشد عظیم بازار برد الکترونیکی
۱k

انتظار می‌رود بازار جهانی برد الکترونیکی تا سال ۲۰۲۸ شاهد رشد بسیار بالایی باشد. در گزارشی که توسط Insight Partners تهیه شده است، جزئیات بازار پویای این برد، چشم‌انداز آن و بخش‌های مختلف بازار را نشان می‌دهد و بازیگران اصلی این بازار، چشم‌انداز رقابتی مطلوب و روند حاکم بر این بازار را در طول سالیان نشان داده شده است. گزارش بازار برد الکترونیکی بر روندهای فعلی، فرصت‌ها، پتانسیل آینده بازار و رقابت‌پذیری مدارهای الکترونیکی در بازار آمریکای شکالی، اروپا، آسیا و اقیانوسیه، خاور میانه،‌آفریقا و آمریکای جنوبی تمرکز دارد. این مطالعه همچنین تحلیلی از بازار ارائه می‌دهند که براساس آن روندهای بازار فناوری، نرخ پذیرش،‌ پویایی صنعت و تحلیل رقابتی بازیگران اصلی این صنعت را برجسته می‌کند.

دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲
ادامه
برنامه‌نویسی لب‌ویو (LabVIEW)
۱k

لب‌ویو به این منظور طراحی شده است که جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها را ساده‌تر کند و گزینه‌های متعددی برای نمایش آنها ارائه دهد. محبوبیت نرم‌افزار لب‌ویو برای مبتدیان و برنامه‌نویسان باتجربه در بسیاری از موارد کاربرد در مهندسی و صنعت،‌ حاصل زبان برنامه‌نویسی گرافیکی و حسی آن است که در اندازه‌گیری‌های خودکار و کنترل سیستم‌ها کاربرد دارد. لب‌ویو شامل مجموعه‌ای جامع از ابزارهای مجازی و عملکردهایی برای به دست آوردن، تحلیل، نمایش و ذخیره داده‌ها است و همچنین ابزارهایی دارد که به شما کمک می‌کنند عیب کدهای خود را پیدا کنید.

شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲
ادامه
راهنمای کامل خانه‌های‌ هوشمند کی.ان.ایکس (بخش دوم)
۸۹۸

کی.ان.ایکس تنها استاندارد اتوماسیون خانگی و کنترل ساختمان‌های هوشمند است که می‌تواند گواهینامه‌های بین‌المللی برای محصولات کارخانه‌ای، مراکز آموزشی حوزه ساختمان (مؤسسات حرفه‌ای و خصوصی) و افراد (پیمان‌کاران برق ساختمان، طراحان و معماران ساختمان) صادر کند. از سیستم‌های کی.ان.ایکس می‌توان در همه عملکردها و کنش‌های ممکن در امر کنترل خانه‌ها و ساختمان‌ها استفاده کرد، از روشنایی و کنترل دریچه‌ها گرفته تا امنیت، گرمایش تهویه، نظارت، سیستم هشدار، کنترل آب، مدیریت انرژی، اندازه‌گیری و همچنین در همه لوازم خانگی، صوتی و بسیاری ابزارهای دیگر.

شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲
ادامه
راهنمای کامل خانه‌های‌ هوشمند کی.ان.ایکس (بخش نخست)
۱k

ابزارهای کی.ان.ایکس می‌توانند سیستم نورپردازی، پرده‌ها و درپوش‌های پنجره، سیستم تهویه مطبوع، سیستم امنیتی، مدیریت انرژی، صداها و تصاویر، وسایل الکترونیکی آشپزخانه، صفحات نمایش، سیستم‌های کنترل از راه دور و بسیاری چیزهای دیگر را در خانه هوشمند مدیریت کنند. برخلاف پروتکل‌های اختصاصی (که صرفاً سازنده‌ها از آنها پشتیبانی می‌کنند) کی.ان.ایکس یک استاندارد جهانی و عمومی است که بیش از ۳۰۰ شرکت تولیدی مختلف آن را رعایت کرده و همگی به‌صورت یکپارچه و هماهنگ این سیستم را پیاده می‌کنند.

شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲
ادامه
مقدمه بر رازبری پای (Raspberry Pi) رازبری پای چیست؟
۹۱۷

رازبری پای چیست؟ • یک رایانه به اندازه کارت اعتباری • بر سیستم عامل‌های زیر اجرا می‌شود: o Raspbian (ما از این سیستم عامل استفاده می‌کنیم.) o Windows 10 IoTCore o RetroPie o OpenElec • می‌توان آن را به حسگرهای مختلف متصل کرد تا با دنیای خارج تعامل کند. • پردازش اطلاعات به‌دست‌آمده از حسگرها و تصمیم‌گیری براساس این اطلاعات.

شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲
ادامه
نقش فضای ابری در اتوماسیون یکپارچه زیمنس
۱k

دنیای اتوماسیون در حال تغییر است. استفاده از راه دور، راه‌اندازی مجازی و تعمیر و نگهداری از راه دور جز برنامه‌های مدل اتوماسیون یکپارچه در آینده هستند. به همین دلیل روش‌های متکی بر فضای ابری در رویارویی با چالش‌های امروزی در صنایع مختلف بسیار ارزشمند هستند.

سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲
ادامه
اصول مدارهای مجتمع دیجیتال برنامه‌پذیر
۱k

«مدارهای مجتمع دیجیتال برنامه‌پذیر» یا FPGA (Field-programmable gate arrays) که به آنها «آرایههای دروازه برنامه‌پذیر در محل» یا «آی.سی‌های دیجیتال برنامه‌پذیر» نیز می‌گویند

دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲
ادامه
سیستم اعلام حریق چیست؟
۱k

در این مقاله نگاهی می‌اندازیم به ساختار «سیستم اعلام حریق» و انواع مختلف آن. سیستم اعلام حریق برای هشدار در مورد شرایط اضطراری طراحی شده است تا افراد بتوانند برای محافظت از خود یا دیگران وارد عمل شوند. سیستم‌های اعلام حریق در ادارات، کارخانه‌ها و ساختمان‌های عمومی وجود دارند.

دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲
ادامه