جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲
۱k

۲۱ ایده عالی برای شروع یک کسب‌و‌کار کوچک در سال ۲۰۲۲ (بخش دوم)

۲۱ ایده عالی برای شروع یک کسب‌و‌کار کوچک در سال ۲۰۲۲ (بخش دوم)

در سال ۲۰۲۲ چه ایده‌ای برای شروع یک کسب‌وکار کوچک سودآورتر است؟

آیا به دنبال ایده‌های عالی برای شروع یک کسب‌و‌کار هستید؟ ایده‌های زیر به شما کمک می‌کنند در سال ۲۰۲۲ یک کسب‌و‌کار کوچک موفق راه بیندازید و در آن رشد کنید.

چکیده

اگر‌ می‌خواهید یک کسب‌و‌کار کوچک راه بیندازید، ضروری است که قواعد و هنجارهای جدید این حوزه را بشناسید. همه‌گیری ویروس کرونا بسیاری از چیزها را در شیوه مصرف مردم در حوزه‌های تولید و ارائه خدمات تغییر داده است. اگر پیشتر راه انداختن یک فروشگاه یا رستوران ایده بسیار خوبی بود، اکنون بعد از کرونا باید این ایده را مورد بازنگری قرار دهید و بررسی کنید که در سال آینده شرایط چگونه خواهند بود.

به‌جای اینکه به کسب‌و‌کار‌های قدیمی و سنتی‌تر فکر کنید، به آنهایی بیندیشید که می‌توانند از شیوه زیست مردم در دوران جدید پشتیبانی کنند. برای اجرای هر ایده کسب‌وکار، ‌نخست باید یک برنامه دقیق کسب‌و‌کار طراحی کنید. بسیاری از ایده‌هایی که در این فهرست به آنها اشاره‌ می‌شود، به‌سادگی قابل پیاده‌سازی هستند و فقط کافی است یک رایانه، یک اتصال اینترنت و یک کارت اعتباری بانکی داشته باشید.

یک کسب‌وکار کوچک در سال ۲۰۲۲

بسیاری از ایده‌های مربوط به راه‌اندازی کسب‌و‌کار کوچک برای سال ۲۰۲۲ مبتنی بر مدل‌های کسب‌و‌کار آنلاین هستند. ایده‌ای را برای کسب‌و‌کار خود انتخاب کنید که نسبت به آن آگاهی دارید و برای تدوین یک برنامه کسب‌و‌کار دقیق، شور و هیجان کافی را دارا هستید.

پیش از شروع یک کسب‌و‌کار باید تعیین کنید که آیا برای محصول یا خدماتی که می‌خواهید ارائه بدهید، بازار و تقاضا وجود دارد یا خیر. این مقاله برای همه کسانی است که به دنبال انگیزه و ایده برای شروع یک کسب‌و‌کار کوچک هستند.

می‌خواهید یک کسب‌و‌کار کوچک راه بیندازید اما برای تدوین برنامه و روشن کردن ایده خود با مشکلاتی مواجه هستید؟ اگر می‌خواهید به یک کارآفرین تبدیل شوید، نیاز به انگیزه کافی دارید. این کار با خلق ایده‌ای آغاز می‌شود که در طول زمان امکان رشد داشته باشد. در بخش نخست این مقاله با ده ایده عالی برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار کوچک در سال ۲۰۲۲ آشنا شدید. در این مقاله به سایر ایده‌ها می‌پردازیم.

۲۱ ایده‌آلی برای شروع و راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار کوچک (بخش دوم)

پیشتر ده ایده برای شروع یک کسب‌وکار را با هم مرور کردیم. در اینجا یازده حوزه‌ دیگر در کسب‌و‌کار را بررسی می‌کنیم.

یازده. مراقبت در منزل

سابقه کار در بیمارستان و مراقبت از بیماران می‌تواند شما را در شغل مراقبت از سالمندان در منزل بسیار جلو بیندازد. برای این حوزه تقاضا همچنان رو به افزایش است و در آینده نیز افزایش خواهد بافت.

طبق آمار مؤسسه ملی افزایش سن، بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۵۰ جمعیت بالای ۸۵ سال در سطح جهانی ۳۵۱ درصد افزایش خواهد داد. همچنین آمار جهانی کسانی که سن آنها بالای ۱۰۰ سال است در آینده ۱۰ برابر خواهد شد. بسیاری از این افراد به مراقبت و کمک نیاز دارند، حتی در خانه خودشان.

خوشبختانه کمک به سالمندان نیاز به سابقه پزشکی و پرستاری ندارد و می‌توانید این کار را به‌سادگی به کسب‌و‌کاری موفق تحقیق کنید، هرچند داشتن مهارت‌ها پزشکی بسیار مفید است و ممکن است در آینده این شغل مورد نیاز باشد.

بسیاری از سالمندان برای همه اعمال روزانه خود به کمک نیاز دارند، مانند خرید کردن یا تعمیر وسایل خانه. با تجربه‌ای اندک می‌توانید کسب‌و‌کار خود را گسترش دهید و همه امکانات لازم برای کمک به سالمندان را در اختیار آنها قرار دهید، از حمل بار گرفته تا چیدن وسایل منزل، خرید کردن، سرویس تاکسی و غیره.

دوازده. خدمات ترجمه

بنابر تحقیقات انجام‌شده، صنعت خدمات ترجمه در سال ۲۰۲۰ با رکود مواجه شد، اما مانند بسیاری از صنایع دیگر، برای پنج سال آینده در این صنعت صعود سریعی پیشبینی شده است. این رشد و صعود عجیب نیست، زیرا اینترنت باعث شده است که کارآفرینان در سایر کشورها به بازار انگلیسی‌زبان نیاز پیدا کنند و همچنین برعکس.

این روند درها را به سوی متکلمان چندزبانه باز کرده است که می‌تواند خدمات ویژه ارائه دهند، مانند ترجمه اسناد و ترجمه اطلاعات در وب‌سایت‌ها به زبان‌های مختلف برای استفاده در سایر بازارها. اگر به چند زبان مسلط هستید، می‌توانید این حوزه را جدی بگیرید و در صنعت خدمات ترجمه برای خود کسب‌و‌کاری راه بیندازید.

سیزده. بازاریابی دیجیتال

اهمیت اینترنت روز به روز افزایش پیدا می‌کند، اما همچنین اوضاع برای کسب‌و‌کارهای اینترنتی نیز سخت‌تر می‌شود و آنها دشوارتر می‌توانند بازار خود را پیدا کنند. سرویسهای خدمات بازاریابی دیجیتال همیشه مورد نیاز هستند و بسیاری از شرکت‌های کوچک و متوسط به دنبال برون‌سپاری این کارها هستند و ترجیح می‌دهند یک تیم پرهزینه در درون سازمان برای این کار نداشته باشد.

اگر با سئو آشنایی دارید، بازاریابی محتوایی و تبلیغات اینترنتی را می‌شناسید و توسعه وب‌سایت و مدیریت شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه شماست، می‌توانید فرصت راه انداختن یک کسب‌و‌کار را در این حوزه دنبال کنید که به شما امکان می‌دهد آزادانه از خانه کار کنید.

بازاریابی دیجیتال بخش مهمی از هر برندی است و شما باید به تحولات در حوزه استراتژی‌های بازاریابی و تقاضای مشتریان پاسخ دهید. مدیریت شبکه‌های اجتماعی به معنای نظارت بر نظرات و تعاملات کاربران به‌صورت لحظه‌ای است، نه اینکه فقط به‌طور مرتب پست منتشر کنید و در ادامه به چیزهایی که منتشر کرده‌اید و بازخوردها توجه نکنید.

اگر تدوین استراتژی و پیاده‌سازی برنامه‌های بازاریابی برای شما جالب است، بازاریابی دیجیتال می‌تواند کسب‌و‌کار مطلوب شما باشد. همچنین می‌توانید به حوزه «بازاریابی آشناسازی» که زیرمجموعه بازاریابی دیجیتال است وارد شوید.

بازاریابی آشناسازی یک روش بازاریابی است که در آن کسب‌وکارها به یک یا چند نفر که بازدید‌کنندگان یا مشتریان را به آن کسب‌وکار راهنمایی کرده‌اند، پاداش می‌دهند. سایت‌ها برای کسب بازدیدکنندگان یا خریداران جدید، هدیه یا مبلغی را به شخصی که معرفی کرده پرداخت می‌کنند. این روش چهار بخش اصلی دارد: کالا، شبکه، مبلغ و مشتری.

چهارده. داشتن یک ون خوراکی

از آنجایی که در حال حاضر و پس از همه‌گیری ویروس کرونا، خوردن غذا در فضاهای سربسته بسیار محدود شده است، ون‌هایی که در آنها مواد غذایی به فروش می‌رسند بسیار محبوب و موفق شده‌اند. ماشین‌های مواد غذایی در همه شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی وجود دارند و انواع و اقسام غذاها و ساندویچ‌ها را ارائه می‌دهد.

نوع غذای مرطوب خود را انتخاب کنید و آنچه را که دوست دارید به مشتریان گرسنه بفروشید. به هر حال این یک شغل است، اما درنهایت شما کاری را انجام می‌دهید که به آن علاقه دارید و این کار فرصتی برای شما فراهم می‌کند که با افرادی که علایق مشترک با آنها دارید ارتباط برقرار کنید و ایده‌های خوراکی جدید خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

این بخش در حال رشد است. میزان ریسک و سرمایه مورد نیاز برای این کار بسیار کمتر از راه‌اندازی یک رستوران است و شما بدون اینکه مکان ثابتی داشته باشید، می‌توانید به سودآوری برسید.

پانزده. خدمات باغداری

اگر در یک باغ بزرگ شده‌اید، احتمالاً والدین‌تان از شما خواسته‌اند که به آن باغ برسید. برای بسیاری از ما باغداری شغلی پردردسر است، اما برای بسیاری آرامش و راحتی کار کردن در فضای باز و کار با دست برای کنترل و زیبا کردن طبیعت، گلها و گیاهان، تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش است.

از آنجایی که بسیاری از افراد این کار را خسته‌کننده می‌دانند، می‌تواند برای شما شغلی پرسود باشد. خدمات باغداری نیاز به تجهیزات اولیه دارد و همچنین لازم است در این حوزه دانش کافی داشته باشید و احتمالاً از افراد دیگر نیز کمک بگیرید.

بسته به اینکه چند مشتری دارید و چقدر کسب‌وکار شما بزرگ است، شاید لازم باشد تجهیزات پیچیده‌تر را نیز تهیه کنید. می‌توانید یک سرویس خدمات باغداری ساده را به یک شرکت بزرگ تبدیل کنید که خدمات بسیار پیشرفته ارائه می‌دهد و به برندی بزرگ و معتبر تبدیل شوید. اگر کار کردن در فضای باز و سر و کار داشتن با گل و گیاه را دوست دارید، این کسب‌و‌کار برای شما مناسب است.

شانزده. راننده تاکسی

اگر راه‌اندازی کسب‌و‌کار برای شما کاری دلهره‌آور است، همیشه می‌توانید از ماشین خود استفاده کنید و به راننده تبدیل شوید. مسئولیت این کار بسیار کمتر از بسیاری کسب‌و‌کار‌های دیگر است و به شما آزادی می‌دهد که هر قدر که دوست دارید کار کنید.

اپلیکیشن‌های تاکسی به افراد کمک می‌کنند شغل پاره‌وقت خود را داشته باشند، از آن پول در بیاورند و هرقدر که می‌خواهند کار کنند. می‌توانید بسته به مقصد خود مشتریان را انتخاب کنند و گاهی با آنها وارد گفتگوهای دوستانه شوید.

راننده تاکسی آزادی یک صاحب کسب‌و‌کار کوچک را دارد، بدون اینکه به کار زیادی نیاز داشته باشد یا برنامه‌ها و استراتژی‌های مدیریتی پیچیده را تهیه کند. اگر سایر ایده‌های کسب‌و‌کار در این مقاله برای شما بسیار پرزحمت هستند و نیاز به سرمایه زیادی دارند، راننده تاکسی در اپلیکیشن‌های تاکسی می‌تواند شما را به‌سادگی وارد دنیای کسب‌وکار کند.

هفده. مشاور املاک

برای بسیاری از افراد جستجو و بررسی بازار مسکن بسیار دشوار و خسته‌کننده است. به‌عنوان مشاور املاک می‌توانید به افراد کمک کنید خانه رویایی خود را که با بودجه آنها هماهنگ است پیدا کنند. در بسیاری شهرها و کشورها باید برای این کار یک دوره آموزشی کوتاه بگذرانید و مدرکی دریافت کنید که شما را مشاوره املاک حرفه‌ای می‌کند. به یاد داشته باشید که حتی با این مدرک نیز شما برای این شغل به مهارت‌های اجتماعی بسیار قوی نیاز دارید و اگر فردی اجتماعی نیستید، احتمالاً بهتر است این شغل را انتخاب نکنید.

هجده. طراح گرافیک

شرکت‌ها و کسب‌و‌کار‌های کوچک و مالکان آنها، همه به دنبال محتوای تبلیغاتی چشمگیر هستند. اما همه افراد نمی‌توانند ببینند که چه محتوای تبلیغاتی برای آنها بهتر است. اگر توانایی‌ بصری غریزی دارید و می‌توانید محتواها را ویرایش بصری کنید، می‌توانید شغلی در حوزه طراحی گرافیک انتخاب کنید.

در این شغل باید تبلیغات دیجیتال، پوستر، تراکت تبلیغاتی و سایر محتواهای تبلیغاتی بصری و جذاب را طراحی کنید. طراحی گرافیک نیازمند چند ابزار از جمله لپ‌تاپ، اپلیکیشن‌های طراحی و یک میز کار مناسب است.

نوزده. چاپ تیشرت

کسب‌و‌کار چاپ بر روی تیشرت، مانند کسب‌و‌کار طراحی گرافیک برای کسانی است که درکی از هنر دارند. اگر علاقه‌مند هستید طرح‌ها و ایده‌های خود یا دیگران را بر روی یک صفحه سفید منتقل کنید، این کار برای شما مناسب است. اگر مکانی دارید که می‌توانید تجهیزات چاپ روی تیشرت را در آنجا بگذارید، می‌توانید به‌سادگی ابزارهای لازم برای این کار را تهیه کرده و کار خود را آغاز کنید.

بیست. خدمات انبار

همه شرکت‌هایی که کالا می‌فروشند، کالاهای خود را در محل شرکت و فروشگاه نگه نمی‌دارد. سرویس‌های خدمات انبار متشکل از کسانی هستند که شرکت‌های فروش آنلاین یا آفلاین به‌عنوان طرف سوم به آنها مراجعه می‌کنند تا به کمک آنها بتوانند سفارش‌های خود را به مقصد برسانند.

این طرف سوم شبیه یک خرده‌فروش است یا کسی که انباری دارد و فرایند ارسال کار را انجام می‌دهد. فضا و ابزارهای نسبتاً کم‌هزینه برای انبارداری باعث می‌شود که این شغل به فرصتی عالی برای شروع یک کسب‌و‌کار جدی تبدیل شود، البته به شرطی که هزینه و وسایل لازم برای شروع این کار را داشته باشید.

بیست‌ویک. نگهداری از حیوانات خانگی

امروزه مردم به‌طور روزافزون حیوانات خانگی دارد. وقتی این افراد برای مدت معینی به سفر می‌روند، دنبال کسی هستند که از حیوان آنها مراقبت کند. کسب‌و‌کار نگهداری از حیوانات می‌تواند خیال آنها را از این بابت راحت کند.

نگهداری از حیوانات خانگی به این معناست که شما باید از گربه یا سگ خانگی افراد در خانه آنها نگهداری کنید و به آنها غذا بدهید، آب بدهید، با آنها بازی کنید و با آنها وقت بگذرانید. یا مثلاً سگ‌ها را در صورت نیاز به بیرون ببرید و به‌طور مرتب درباره وضعیت حیوان خانگی به صاحب آنها گزارش بدهید.

اگر برای کارهای دیگر به اتصال اینترنت و لپ‌تاپ نیاز بود، برای نگهداری از حیوانات خانگی به هیچ چیز نیاز ندارید و این ایده برای شروع یک کسب‌و‌کار بسیار مقرون‌به‌صرفه است. البته اکثر کسانی که حیوان خانگی دارند، خوشحال می‌شوند که اجازه دهند شما با لپ‌تاپ آنها کار کنید، در حالی که ساعت‌ها در خانه آنها از حیوان خانگی آنها مواظبت می‌کنید.

این بدان معناست که وقتی این شغل را قبول می‌کنید، همزمان می‌توانید دو کار را پیش ببرید. اگر هنوز نمی‌دانید کدام کسب‌وکار برای شما مناسب‌تر است، در مقاله موفق‌ترین کسب‌وکارهای کوچک بخوانید که هر کدام از این ایده‌ها چه نقاط قوت و ضعفی دارند.

جمع‌بندی

بسیاری از ایده‌های مربوط به راه‌اندازی کسب‌و‌کار کوچک برای سال ۲۰۲۲ مبتنی بر مدل‌های کسب‌و‌کار آنلاین هستند. ایده‌ای را برای کسب‌و‌کار خود انتخاب کنید که نسبت به آن آگاهی دارید و برای تدوین یک برنامه کسب‌و‌کار دقیق، شور و هیجان کافی را دارا هستید. پیش از شروع یک کسب‌و‌کار باید تعیین کنید که آیا برای محصول یا خدماتی که می‌خواهید ارائه بدهید، بازار و تقاضا وجود دارد یا خیر.

این مقاله برای همه کسانی است که به دنبال انگیزه و ایده برای شروع یک کسب‌و‌کار کوچک هستند. می‌خواهید یک کسب‌و‌کار کوچک راه بیندازید اما برای تدوین برنامه و روشن کردن ایده خود با مشکلاتی مواجه هستید، باید بدانید که برای تبدیل شدن به یک کارآفرین، نیاز به انگیزه کافی دارید. این کار با خلق ایده‌ای آغاز می‌شود که در طول زمان امکان رشد داشته باشد.

آیا دوست دارید کارآفرین باشید یا ترجیح می‌دهید جزئی از یک سیستم سازمانی باشید؟ به نظر شما ایده‌های فوق برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار کوچک تا چه حد کارآمد و عملی هستند؟ نظر خود را برای ما بنویسید.

نویسنده: مکس فریدمن (Max Freedman)

مترجم: بهناز دهکردی

منبع: Business News Daily

 

به خانواده بزرگی بپیوندید که هرساله با طی کردن دوره‌های مجتمع فنی تهران، مسیر کسب درآمد و تحول‌آفرینی را برای خود هموار کرده‌اند. مجتمع فنی تهران دریچه ورود آسان به بازار کار است. با شرکت در دوره‌های کوتاه‌مدت مجتمع فنی تهران و دریافت مدارک معتبر و بین‌المللی می‌توانید با اعتماد به نفس وارد بازار کار شوید و به‌سرعت به درآمد مطمئن برسید.

پربازدیدترین مقالات