جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲
۲k

چالش‌های آموزشی را با مجتمع فنی تهران، حل کنید! + معرفی دوره‌های برق و الکترونیک و آموزش کودکان و نوجوانان

 

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که برای آموزش ارزش زیادی قائل هستید، این مطلب برای شماست! بسیاری از افراد زمانی که حرف از یادگیری می‌شود، تنها به یاد درس‌های دانشگاه و مدرسه می‌افتند. دروسی که شاید خیلی از شما آنطور که باید و شاید یادنگرفته‌اید و از آنها در شغل و زندگی‌تان استفاده نکرده‌اید. از این رو، احتمال می‌دهیم نسبت به آموزش تمایلی ندارید. می‌خواهیم در این مطلب به شما بگوییم سخت در اشتباه هستید. هر نوع آموزشی را نباید با تجربه‌های قبلی‌تان مقایسه کنید. در واقع لازمه و شرط موفقیت آن است که همواره در حال یادگیری باشید و روی خودتان سرمایه گذاری کنید.

بیایید کمی بشنویم از معروف‌ترین افراد موفق دنیا! کسانی خودشان به عنوان برجسته‌ترین مدرس‌های موفقیت به شمار می‌روند. به عنوان مثال برایان تریسی گفته‌است:

"تنها 2% از افراد هستند که دائما در حال یادگیری هستند و روی خودشان سرمایه گذاری می‌کنند."

ممکن است با خودتان بگویید منظور او تنها آموزش‌های توسعه فردی است، اما چنین نیست! ما هم باید برای رشد و تعالی درونتان و هم تقویت مهارت‌هایتان در زمینه تخصصی کاری تان دائما به فکر آموزش و یادگیری باشید. با ادامه این روند، شما در آینده‌ای نزدیک به کسانی می‌پیوندید که از آنها با عنوان یک درصدی یاد می‌کنیم. این به معنای افرادی است که روی دیگران تاثیر می‌گذارند، دانش زیادی دارند و از آن در جهت بهبود مسائل استفاده می‌کنند. اما این انتهای ماجرا نیست! چالش‌هایی در این زمینه وجود دارد که در ادامه با دو مثال و معرفی دوره‌های برق و الکترونیک و آموزش کودکان و نوجوانان به شما بگوییم، چطور باید آنها را در زمینه یادگیری برطرف کنید؟ به خواندن ادامه دهید و ما را تا انتها، همراهی کنید:

 

چالش اول: انتخاب منابع درست آموزشی از سنین کودکی

کودکان و نوجوانان معمولا در سنی قرار دارند که شخصیت‌شان در حال شکل‌گیری است. اگر والدین هستید و این مطلب را می‌خوانید، باید بگوییم شما به عنوان افرادی که در برابر تربیت فرزندتان مسئول هستید، باید ارزش زیادی برای منابع آموزشی او قائل باشید. می‌دانید چرا؟

ذهن کودکان و نوجوانان، باز است. شما باید از زمانی که او برای آموزش صرف می‌کند، بهترین استفاده را بکنید و از مفیدترین مطالب استفاده کنید. همچنین اگر به درستی منبع یا استاد را انتخاب نکنید، این مشکل ممکن است به همان سن ختم نشود! در واقع همین یک اشتباه می‌تواند چنان تاثیری در ذهن او بگذارد که آینده او را تحت تاثیر قرار دهد و به سمت دیگری کشیده شود. ممکن است شما هم چنین تجربیاتی را در سنین کودکی داشته‌اید. رفتار بد و یا آموزش نادرست، برای همیشه در ذهنتان مانده‌است و به سمت دیگری کشیده شده‌اید.

جدا از همه این موارد، اگر بتوانید هر علمی را به فرزندتان در سنین پایین آموزش دهید، آن یادگیری عمیق‌تر و ماندگارتر خواهد بود. بنابراین، باید همواره بهترین و مفیدترین علوم برای کودکان و نوجوانان به همراه آموزشی درست و اصولی منطبق بر اصول آموزشی بین المللی، برای او فراهم کنید. شما با توجه ویژه به یادگیری کودک این موضوع را در ذهن او ثبت می‌کنید که دائما در حال یادگیری باشد و روی خود و مهارت‌هایش سرمایه گذاری کند. در نظر داشته باشید، یادگیری تنها دروس مدرسه نیست، بلکه تمامی جوانب زندگی نیاز به یادگیری دارند و چه سنی بهتر از دوران کودکی؟

شاید با خودتان بگویید چطور همه این موارد را در کنار هم دیگر برای کودک و نوجوان می‌توانیم فراهم کنیم؟ در پاسخ باید بگوییم مجموعه‌های معتبری در سرتاسر ایران هستند که چنین شرایطی را در اختیارتان می‌گذارند. از جمله معتبرترین این مجموعه‌ها می‌توان به مجتمع فنی تهران اشاره کرد که با ارائه انواع آموزش آنلاین، آموزش ترکیبی و حضوری، بهترین امکانات را مطابق با استانداردهای آموزشی روز دنیا، در اختیار فرزندتان قرار می‌دهد. از جمله آموزش‌های این دپارتمان برای کودکان و نوجوانان می‌توان به مهارت زندگی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، رباتیک، پکا، هنر و ... اشاره کرد.

 

چالش دوم: چرا دروس با پروژه‌های عملی دنیای واقعی فاصله دارند؟

این بخش از صحبت را می‌خواهیم با یکی از رشته‌های به ظاهر سخت و پرچالش شروع کنیم. اگر در زمان انتخاب رشته بخواهید درباره رشته مهندسی برق، اطلاعاتی کسب کنید، حتما به شما خواهند گفت که با یکی از سخت‌ترین رشته‌ها رو به رو هستید. شاید این سخت بودن به دلیل آن است که معمولا در این رشته و گرایش‌های مختلف آن، فاصله زیادی بین دروس تئوری و آنچه در دنیای واقعی پروژه‌ها است، وجود دارد.

صنایع بخش مهمی از اقتصاد کشور را تشکیل می‌دهند و برق در راه اندازه این صنایع، تاثیری اساسی و کلیدی دارد. با این وجود، فارغ التحصیلان رشته برق آنطور که باید و شاید از پس خواسته‌های بازار کار با دانش دانشگاه بر نمی‌آیند.

در چنین شرایطی، باز هم باید به فکر داشتن منبعی آموزشی باشید که همه آنچه در بازار کار به آن نیاز دارید، در اختیارتان بگذارد. به عنوان مثال شما باید  بتوانید در کنار دروس تئوری، فرصتی برای انجام پروژه‌های عملی داشته باشید. موضوعی که باز هم مجتمع فنی تهران، نه تنها شرایط یادگیری چندین و چند برابری را برایتان فراهم می‌کند، بلکه در دوره‌های برق و الکترونیک کنار ارائه گواهینامه دو زبانه، مسیر پیدا کردن شغل ایده آل را هموارتر می‌کند. از جمله آموزش‌های این دپارتمان از مجموعه بزرگ و معتبر مجتمع فنی تهران می‌توان به اتوماسیون صنعتی، ابزار دقیق، برق، تعمیرات، حفاظت تردد، الکترونیک و کنترل و ... اشاره کرد.

سخن آخر ...

و در نهایت، امیدواریم با معرفی مجموعه مجتمع فنی تهران و امکانات فوق العاده ای مانند تقویم آموزشی کامل و دقیق، گواهینامه دو زبانه و ... که در اختیارتان می‌گذارد، به یادگیری و رشدتان کمک کرده باشیم. سپاسگزاریم که وقت ارزشمندتان را برای خواندن این مطلب صرف کردید. اگر سوال و یا تجربه ای از دوره‌های آموزش کودکان و نوجوانان و برق و الکترونیک دارید، با ما به اشتراک بگذارید.

 

پربازدیدترین مقالات